Succeed.cz/Fórum/Jak začít s storytellingem pro budování osobní značky?

Jak začít s storytellingem pro budování osobní značky?

Mám takový dotaz, který mě už delší dobu trápí. V poslední době se hodně mluví o tom, jak je storytelling důležitý pro budování osobní značky a já bych se chtěl zeptat, jak vlastně začít. Co všechno obnáší ten správný příběh, který by mohl zaujmout lidi a pomoci mi vybudovat si nějakou solidní reputaci v oboru? Jak zjistit, co je tím nejlepším, co bych měl sdílet? Mám pocit, že je důležité být autentický a ukázat svoji osobnost, ale nevím, jak najít ten správný tón a styl vyprávění. Proč je vlastně storytelling tak silný nástroj v marketingu a osobním brandingu? Hledám nějaké tipy nebo osvědčené postupy, které by mi pomohly vymyslet a strukturovat svůj příběh. Měl bych se zaměřit na nějaké konkrétní momenty ze svého života nebo zkušenosti v práci? A co třeba emoce – jak moc jsou důležité při vyprávění příběhu? Potřeboval bych prostě nějaký jasný návod, jak na to. Jak to vidíte vy? Jak jste začínali vy s storytellingem a co vám fungovalo? Děkuju předem za všechny rady!

168 slov
1.7 minut čtení
2. 12. 2023
Jitka Štefanová

Storytelling je fakt super nástroj na budování osobní značky. Začít můžeš tím, že si ujasníš, kdo vlastně jsi a co chceš sdílet. Zkus si sepsat klíčové momenty ze svýho života, které tě nějak ovlivnily nebo formovaly. Může to být něco z dětství, zajímavý zážitek z práce nebo třeba lekce, co ses naučil skrz chyby.

Důležitý je bejt autentickej. To znamená, že bys měl vyprávět příběh tak, jak ho cítíš ty a ne jak myslíš, že bys měl. Emoce hrají v storytellingu velkou roli – lidi si pamatují příběhy, které v nich vzbudily nějaký pocity. Takže neboj se ukázat svou zranitelnost nebo nadšení.

Mysli na strukturu: začni něčím, co zaujme, pak přejdi k jádru příběhu a nakonec to uzavři nějakou lekcí nebo poselstvím. To dodá tvému příběhu hloubku.

A co se týče tónu a stylu – zkus to napsat jako bys mluvil s kamarádem. Nejde o dokonalost, ale o to, aby tvoje značka byla zapamatovatelná a lidská. Tímhle způsobem se ti podaří vybudovat solidní reputaci v oboru. Hodně štěstí!

165 slov
1.7 minut čtení
24. 5. 2024
Kamila Staňková

K začátku s storytellingem pro osobní značku bych doporučil zaměřit se na pár klíčových věcí. Prvně, přemýšlej o svých zkušenostech, co tě formovalo a co může být inspirativní pro ostatní. Můžeš třeba vytáhnout nějaké konkrétní momenty z tvého života – úspěchy, pády nebo i obyčejné situace, které tě naučili něco důležitého.

Důležitá je autenticita. Lidi mají rádi, když cítí, že za tím příběhem je skutečná osoba. Zkus najít tón, který ti sedí – jestli jsi spíš vtipný nebo vážnější typ. Emoce hrajou velkou roli, protože když se s někým emocionálně spojíš, je větší šance, že si tě zapamatuje.

Jak storytelling funguje? Je to o vytváření spojení a zaujetí lidí. Když sdílíš svůj příběh, dáváš lidem něco, co si mohou vzít k srdci a co je může motivovat.

Jako tip bych řekl: začni psát. Klidně si udělej osnovu toho, co chceš říct, a pak to prostě napiš. Pak to můžeš doladit do finální podoby. A neboj se experimentovat s různými formáty – příspěvky na sociálních sítích, blogy nebo videa. Hlavní je se nebát sdílet své zkušenosti a být otevřený novým možnostem.

177 slov
1.8 minut čtení
9. 7. 2024
Natálie Tomanová
Succeed.cz/Články/Branding osobnosti
Jak správně používat storytelling k posílení osobní značky?Objevte, jak storytelling může pozitivně ovlivnit vaši osobní značku a zaujmout publikum. Naučte se osvědčené metody vyprávění příběhů pro lepší vnímá...
1000 slov
10 minut čtení
29. 10. 2022
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky