Succeed.cz/Fórum/Co je nejdůležitější při psaní příběhů pro marketing?

Co je nejdůležitější při psaní příběhů pro marketing?

Zajímalo by mě, co vlastně dělá dobrý příběh v marketingu tak skvělým a účinným? Mám pocit, že v dnešní době, kdy se snažíme oslovit zákazníky na různých platformách, je storytelling klíčový. Ale co by měl takový příběh obsahovat? Je důležité mít silnou postavu, se kterou se lidé mohou ztotožnit, nebo je důležitější zaměřit se na emoce a vyvolat určité pocity? A co třeba struktura příběhu? Měli bychom mít nějaký konkrétní vzorec, který funguje lépe než jiné? Jak moc by měly být příběhy spojeny s našimi produkty nebo službami? Je lepší vyprávět příběh, který je přímo spojený s naším brandem, nebo by měla být sdělení víc obecná a zaměřená na životní styl zákazníků? Co třeba délka příběhu? Existuje něco jako ideální délka pro marketingové příběhy, ať už pro sociální sítě nebo blogy? A co je vlastně největší chyba, kterou lidé dělají při psaní příběhů v marketingu? Rád bych slyšel názory a tipy od ostatních, protože jsem si jistý, že každý má své vlastní zkušenosti a pohledy na tuto problematiku.

168 slov
1.7 minut čtení
15. 2. 2023
Soňa Kotková

Dobrej, to je dobrá otázka. Při psaní marketingovýho příběhu je fakt důležitý mít silnou postavu, se kterou se lidi ztotožní. Když máš hrdinu nebo hlavní postavu, která prochází nějakým konfliktem nebo má cíle, tak to lidi víc chytne. Emoce jsou klíčový – pokud dokážeš vyvolat pocity, jako je radost, smutek nebo i strach, tak to může lidi víc motivovat ke koupi nebo akci.

Struktura příběhu by měla být jasná. Většinou se používá klasická trojdílná struktura: úvod, konflikt a rozuzlení. Ale neber to jako dogma. Čím víc bude příběh autentickej a přirozenej, tím líp. Co se týče spojení s produktem, je dobrý mít nějakou souvislost, ale nemusí to bejt nutně přímý. Můžeš třeba ukázat způsob života, co tvůj produkt představuje.

Délka? No, na sociální sítě bys měl mířit spíš na kratší příběhy – klidně i pár vět. Na blogy můžeš jít do hloubky, ale nepřeháněj to. Velká chyba? Často lidi zapomínají na to, aby příběh byl pro zákazníka relevantní. Když se zaměříš na sebe a ignoruješ potřeby cílovky, tak těžko někoho oslovíš.

169 slov
1.7 minut čtení
4. 7. 2024
Alena Marešová

Příběhy v marketingu jsou určitě důležité, protože dokážou zasáhnout emoce lidí a vytvořit tak silnější spojení s brandem. Hlavní je mít nějakou postavu nebo hrdinu, s kterým se lidé můžou ztotožnit. Když vyprávíš příběh, zaměř se na to, co tvůj zákazník cítí a zažívá, to je klíčový moment. Mělo by to mít nějakou strukturu, třeba úvod, konflikt a rozuzlení, ale nemusíš to brát jako dogma. Délka záleží na platformě – na sociálních sítích kratší, na blozích můžeš být trošku delší. Největší chyba? Asi když se příběh moc zaměří na produkt místo aby oslovil lidi a jejich příběhy. Mělo by to být propojené, ale ne nutně pořád jen o tvých produktech. Zkus spíš myšlenkový směr, který zákazníci chápou a sdílejí.

119 slov
1.2 minut čtení
12. 7. 2024
Eva Kopalová
Succeed.cz/Články/Branding osobnosti
Jak správně používat storytelling k posílení osobní značky?Objevte, jak storytelling může pozitivně ovlivnit vaši osobní značku a zaujmout publikum. Naučte se osvědčené metody vyprávění příběhů pro lepší vnímá...
1000 slov
10 minut čtení
29. 10. 2022
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky