Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mám blok při brainstormingu?

Co dělat, když mám blok při brainstormingu?

Přemýšlím o tom, jak se vyrovnat s tím frustrujícím blokem, který se mi objeví pokaždé, když se pokouším brainstormovat. Někdy mám pocit, že se mi do hlavy hrnou všechny myšlenky najednou, ale pak se v tom ztratím a nedokážu přijít na žádné konkrétní nápady. Je to jako kdybych byl uvězněný v nějakém myšlenkovém labyrintu a nemůžu najít cestu ven. Zkoušel jsem různé techniky, ale stejně mi to nepomáhá. Jak byste navrhli překonat tenhle blok? Mám zkusit změnit prostředí, nebo třeba zapojit někoho jiného do procesu? Někdy mi přijde, že skupinové brainstormingy jsou chaotické a místo toho, abychom se posunuli dál, tak jsme nakonec jen zmatenější. Je lepší si dávat pauzy a vrátit se k tomu později? A co třeba využít nějaké kreativní hry nebo techniky jako mind mapping? Jaké máte tipy na to, jak rozproudit kreativitu a dostat se zpět do flow? Rád bych slyšel vaše osobní zkušenosti, protože cítím, že tento blok mě brzdí v naplňování mých nápadů a projektů. Děkuju!

162 slov
1.6 minut čtení
12. 12. 2023
Miroslav Rybář

Mám podobný problém s brainstormingem. Když mám blok, dost mi pomáhá změnit prostředí, třeba jít ven na procházku nebo si sednout do kavárny. Někdy fakt stačí změnit místo a najednou se ti začnou hrnout myšlenky. Zkus taky napsat si všechny myšlenky, co tě napadnou, i když se ti zdají blbý. Někdy to rozproudí kreativitu. Další věc, co mi funguje, je zapojit někoho jiného - často se stane, že mě jejich nápady nasměrují jinam. A ano, pauzy jsou super! Když se na to na chvíli vykašleš a vrátíš se k tomu později, můžeš mít čerstvější pohled a nápady. Mind mapping je taky fajn technika, zkus to. Hlavně se nestresuj, někdy to chce čas.

112 slov
1.1 minut čtení
21. 1. 2025
Lenka Bartošová