Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, co dělá moje konkurence na webu?

Jak zjistit, co dělá moje konkurence na webu?

Zajímá mě, jakým způsobem můžu zjistit, co přesně dělá moje konkurence na internetu. Je to nějaký nástroj nebo snad strategie, která by mi mohla pomoci sledovat jejich aktivity? Chci mít přehled o jejich webových stránkách, marketingových kampaních a celkově o tom, jak se prezentují online. Vím, že konkurence může být silná a je důležité vědět, co dělají jiní v mém oboru. Zkoušel jsem pár věcí, jako procházení jejich webů a sledování jejich sociálních sítí, ale mám pocit, že to nestačí. Jaké jsou nejlepší způsoby, jak získat takové informace? Existují nějaké specializované nástroje, které by mi mohly poskytnout analýzu jejich SEO nebo PPC strategií? A co třeba sledování recenzí a zpětné vazby od zákazníků? Jaké metody používáte vy osobně? Jak zůstáváte informovaní o trendech ve svém oboru a co dělá vaše konkurence lépe než vy? Ocenil bych jakékoli tipy nebo rady na tohle téma. Je to pro mě opravdu důležité, protože chci zlepšit svoje podnikání a nevím, kde začít. Děkuju.

159 slov
1.6 minut čtení
1. 1. 2025
Josef Kalous
Josef Kalous

Jasně, sledování konkurence na netu je důležitý krok. Zkus třeba nástroje jako SEMrush nebo Ahrefs, kde můžeš zjistit, jaké klíčové slova používají a jak jsou na tom s backlinky. Na sociálních sítích sleduj, co postují, jaký mají engagement a kolik mají followerů. U PPC můžeš zkouknout jejich reklamy přes AdSpy nebo SpyFu. Recenze a zpětná vazba od zákazníků se dají najít na Google nebo Yelp – to ti dá představu o tom, co dělají dobře a co špatně. A hlavně sleduj trendy v oboru skrz blogy a novinky – to ti pomůže být pořád v obraze. Je dobré mít vše na jednom místě, tak si třeba udělej tabulku s informacemi o konkurenci. To ti pomůže mít přehled.

117 slov
1.2 minut čtení
24. 1. 2025
Zdeněk Zach
Zdeněk Zach

Sledování konkurence na webu je fakt důležitá věc. Zkus se podívat na nástroje jako SimilarWeb nebo SEMrush, ty ti dají celkem dobrý přehled o návštěvnosti jejich stránek a SEO. Také můžeš zkusit Ahrefs pro analýzu zpětných odkazů a klíčových slov, to ti ukáže, jak se umisťují v organickém vyhledávání.

Kromě toho sleduj jejich sociální sítě, tam často najdeš informace o novinkách a kampaních. Můžeš použít BuzzSumo na sledování obsahu, který sdílí a jak je úspěšný – kolik mají interakcí.

Nezapomeň na recenze a zpětnou vazbu od zákazníků. To ti ukáže, co dělají dobře a co by mohli zlepšit. Sleduj fóra nebo skupiny na Facebooku/LinkedInu zaměřené na tvůj obor, tam se často diskutuje o trendech a novinkách.

Je dobrý mít nějakou strategii a pravidelně kontrolovat, co konkurence dělá, abys mohl reagovat a zlepšovat vlastní marketing. Někdy stačí se jen inspirovat jejich úspěchy a poučit se z jejich chyb.

144 slov
1.4 minut čtení
10. 1. 2025
Patrik Karásek
Patrik Karásek