Succeed.cz/Fórum/Co sledovat při analýze webových stránek konkurence?

Co sledovat při analýze webových stránek konkurence?

Při zvažování analýzy webových stránek konkurence, co byste měli vlastně brát v úvahu? Je to celkem široké téma, ale jaké faktory jsou skutečně klíčové pro porozumění tomu, co dělá vaši konkurenci úspěšnou? Měli byste se zaměřit na design a uživatelskou přívětivost jejich stránek? Jak důležité je sledovat jejich SEO strategie, jako jsou klíčová slova a zpětné odkazy? A co obsah? Jak často aktualizují svůj blog nebo novinky a jaký typ obsahu zveřejňují? Vidíte, že se zaměřují na videa, články nebo infografiky? A co sociální sítě? Jak aktivní jsou na platformách jako Facebook, Instagram nebo LinkedIn? Jaké reakce a interakce dostávají od svých sledujících? Taktéž je zajímavé podívat se na jejich nabídku produktů nebo služeb. Jak se cenově porovnávají s vámi? Nabízejí něco navíc, co byste mohli zvážit i vy? Samozřejmě nesmíme zapomenout na recenze a hodnocení zákazníků. Co říkají lidé o jejich produktech a službách? Pomůže vám to získat cenné informace o tom, co zákazníci oceňují a co naopak ne. Je toho tolik, co můžete zjistit! Takže, kde vlastně začít a co všechno sledovat při analýze webových stránek konkurence?

179 slov
1.8 minut čtení
18. 1. 2025
Božena Horálková
Božena Horálková

Při analýze webových stránek konkurence je dobrý nápad začít s UX designem a celkovou přehledností stránek. Jak rychle se načítají? Jak snadno se naviguje? Dále bys měl koukat na SEO – jaká klíčová slova používají, kolik mají zpětných odkazů a jak si vedou v SERP. Obsah je taky důležitý, sleduj jak často publikují nové články a co za formát to je – videa, blogy nebo třeba infografiky.

Sociální sítě jsou další parketa, kde se vyplatí zkoumat jejich aktivitu. Jaké mají posty a jak reagují sledující? A co nabídka služeb nebo produktů? Jak se cenově porovnávají s tebou? Zpětná vazba od zákazníků taky může hodně napovědět – co si lidé myslí o jejich produktech? Získáš tak cenné info o tom, co funguje a co ne. Tohle všechno ti může hodně pomoct pochopit strategie konkurence a co bys mohl udělat lépe.

139 slov
1.4 minut čtení
2. 2. 2025
Vladimír Pech
Vladimír Pech

Při analýze konkurence bych začal určitě webdesignem a uživatelskou přívětivostí. Je důležitý první dojem, takže jak jejich stránky vypadají a jak se na nich orientuješ, to hraje roli. Pak bych se koukl na SEO – sleduj klíčová slova, jak jsou optimalizované stránky a odkud mají zpětné odkazy. Obsah je další velká věc, zjisti, jak často přidávají nové články nebo aktualizace a co vůbec přinášejí. Zajímavé by bylo vidět, jestli preferují videa, infografiky nebo textové příspěvky. A sociální sítě? Určitě se podívej na jejich aktivitu na platformách jako Facebook nebo Instagram, kolik mají sledujících a jaká je interakce s publikem. Pak si projdi jejich nabídku produktů/služeb, jestli mají něco extra nebo jinou cenovou strategii než ty. No a recenze od zákazníků taky nesmíš opomenout, ty ti řeknou hodně o tom, co lidi baví a co je naopak štve. Takže tohle všechno dá solidní obrázek o tom, co dělají dobře a kde bys mohl zlepšit svoje věci.

155 slov
1.6 minut čtení
6. 2. 2025
Josef Kašpar
Josef Kašpar