Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi klesají prodeje a nevím proč?

Co dělat, když mi klesají prodeje a nevím proč?

Mám problém, poslední dobou mi klesají prodeje a vůbec nevím, co se děje. Přitom jsem dřív měl slušné výsledky, ale teď se nedaří. Zkoušel jsem různé marketingové strategie, investoval jsem do reklamy na sociálních sítích, ale nic se nezměnilo. Oslovil jsem i nové zákazníky, ale reakce jsou slabé. Nevíte, co by mohlo být příčinou tohoto poklesu? Je možné, že konkurence je silnější nebo že lidé už nemají zájem o to, co prodávám? A jak mám zjistit, jestli je problém v produktu nebo ve způsobu, jakým ho prezentuji? Mám měnit ceny nebo zkusit nějaké akce? Navíc jsem si všiml, že i na mé webové stránce je méně návštěvníků než dřív. Mohlo by to mít nějaký vliv na moje prodeje? Co s tím mohu udělat? Je nějaký efektivní způsob, jak analyzovat situaci a přijít na to, co se děje? Rád bych slyšel názory a rady od těch, kteří si prošli něčím podobným alebo mají zkušenosti s tím, jak zlepšit prodeje v těchto těžkých časech.

162 slov
1.6 minut čtení
12. 1. 2023
Martin Hrubý

Když klesají prodeje, může být několik důvodů. Zkus se zaměřit na to, co se změnilo. Možná konkurence zlepšila svojí nabídku nebo ceny, a lidi to přitahuje víc. Zjisti, co dělají jiní a jestli máš něco, co je odlišuje od tebe.

Podívej se i na svůj produkt – jestli už není zastaralý nebo nemá horší kvalitu než dřív. Zpětná vazba od zákazníků ti může hodně napovědět. Snaž se získat názory přímo od lidí, co nakupovali, a zjisti, co by chtěli jinak.

Webovky hrají velkou roli. Méně návštěvníků může znamenat, že tvůj SEO není ok nebo že něco na webu nefunguje (např. stránky se pomalu načítají). Možná zkus nějakou analýzu návštěvnosti pomocí Google Analytics nebo podobného nástroje.

O cenách a akcích – můžeš zkusit slevy nebo speciální nabídky, ale dej si pozor, aby to neohrozilo tvoji marži. Experimentuj s různými marketingovými kanály a sleduj výsledky. A nejdůležitější – nevzdávej to! Každý prochází těžkými časy.

151 slov
1.5 minut čtení
18. 3. 2023
Zdeněk Rozsypal

Když ti klesají prodeje a netušíš proč, je to fakt frustrující. Zkus se zaměřit na pár věcí. Zjisti, jestli máš konkurenci, která by mohla nabízet lepší ceny nebo kvalitnější produkty. Třeba se něco změnilo v preferencích zákazníků, takže by bylo dobrý udělat malý průzkum trhu. Zkontroluj i svůj web – jestli tam je vše OK, rychlost načítání, přehlednost a tak. Můžeš zkusit Google Analytics, abys viděl, odkud návštěvníci přicházejí a kde odcházejí. Pokud máš sociální média, sleduj, co funguje a co ne, můžeš udělat i nějaké akce nebo soutěže, aby ses dostal zpátky do povědomí lidí. Cena může být taky problém – někdy stačí trošku přehodnotit strategii. Hlavně si dej čas a nepanikař, občas to chce prostě jen upravit směr.

120 slov
1.2 minut čtení
18. 4. 2022
Aleš Vojtěch
Succeed.cz/Články/Podnikatelský mindset
Jak budovat odolnost v těžkých časech podnikáníPrůvodce pro podnikatele, jak rozvíjet psychickou odolnost v těžkých časech a překonávat výzvy, kterým čelí.
1000 slov
10 minut čtení
12. 11. 2020
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky