Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když mi termíny utíkají?

Co dělat, když mi termíny utíkají?

Už nějakou dobu se snažím zorganizovat svůj čas a stíhat všechny povinnosti, ale mám pocit, že se mi to nedaří. Neustále mi utíkají termíny, ať už jde o práci, projekty nebo osobní záležitosti. Dříve jsem byl schopen si vše naplánovat a dodržet, ale teď je to jako bych měl na sobě nějaký neviditelný zámek, který mi brání být efektivní. Ráno začnu s vervou a plány, ale jakmile se do toho pustím, zjistím, že jsem ztratil sled událostí a důležité úkoly se mi hromadí. Co byste doporučili? Jaké techniky, aplikace nebo strategie mohu vyzkoušet, abych se z toho dostal? Mám zkusit nějaké time management metody nebo se zaměřit na prioritizaci úkolů? Je lepší si vše psát na papír, nebo existují efektivnější digitální nástroje? A co třeba delegování úkolů - má to smysl v mém případě? Vím, že potřebuji změnu, ale nevím, kde začít. Jak se s tímto problémem potýkáte vy? Děkuji za jakoukoli radu.

153 slov
1.5 minut čtení
20. 3. 2023
Kamila Lišková

Není to nic neobvyklého, spousta lidí se tímhle trápí. Měl jsem podobný problém a docela mi pomohlo pár jednoduchých tipů. Zkus si udělat seznam priorit na každý den. To ti dá jasnou představu o tom, co je fakt důležité. Můžeš zkusit třeba metodu Eisenhowerovy matice, abys odlišil urgentní úkoly od těch méně důležitých. Co se týče plánování, zkus nějakou aplikaci jako Todoist nebo Trello, nejenže si tam vše zapíšeš, ale můžeš si nastavit i připomínky. No a k tomu delegování - pokud máš možnost, neboj se svěřit něco ostatním. Ušetří ti to čas a energii. A k papíru... někdo preferuje papír, ale já osobně jsem víc pro digitální nástroje, jsou přehlednější a vždy u sebe. Hlavně zkus nevytvářet moc složitosti, stačí začít s malými kroky a postupně se díky tomu dostaneš lépe do rytmu.

134 slov
1.3 minut čtení
26. 6. 2024
Denisa Vejvodová

Zní to, že to máš dost těžký. Možná bys měl vyzkoušet nějaké jednoduché techniky pro lepší organizaci. Mně osobně pomohlo si všechno psát na papír, ale spousta lidí dává přednost aplikacím jako Todoist nebo Trello. Vytvoř si seznam úkolů a pak je rozlišuj podle priority – důležité, naléhavé, a co může počkat.

Jestli ti termíny utíkají, snaž se je rozdělit na menší úkoly, tak se to lépe zvládá. Taky doporučuju nastavit si pravidelné upomínky, třeba na telefon nebo kalendář.

Co se týče delegování, pokud máš někoho, kdo ti může pomoct s úkoly, nebo aspoň něco přenechat kolegům, tak to může ulevit. Neboj se požádat o pomoc, někdy je lepší si věci rozdělit.

Zkus se zaměřit na jednu věc v daný čas – multitasking většinou nefunguje jak by měl. A dej si třeba i nějaké přestávky mezi prací, abys nevyhořel. Změny chce čas, tak buď trpělivý a hledej, co ti nejvíc sedne.

151 slov
1.5 minut čtení
7. 2. 2024
Patrik Karásek
Succeed.cz/Články/Efektivita práce
Techniky time managementu pro zaneprázdněné profesionályObjevte praktické tipy a techniky time managementu, které vám pomohou efektivně řídit váš čas a zvýšit produktivitu na pracovišti. Vytvořte si rovnová...
1000 slov
10 minut čtení
12. 4. 2021
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky