Succeed.cz/Fórum/Jak můžu zlepšit konverzní poměr, aniž bych ztratil své zákazníky?

Jak můžu zlepšit konverzní poměr, aniž bych ztratil své zákazníky?

Mám na srdci otázku ohledně konverzí a zákaznické zkušenosti. V poslední době se snažím optimalizovat svůj online obchod a hledám způsoby, jak zvýšit konverzní poměr, ale zároveň nechci přijít o své stávající zákazníky. Slyšel jsem spoustu rad o různých technikách, jako je A/B testování, vylepšení uživatelského rozhraní nebo třeba cílenější marketing. Ale obávám se, že pokud začnu příliš měnit to, co nyní funguje, tak ztratím lidi, kteří už u mě nakupují. Je to takové vyvážení mezi tím, co je pro nové zákazníky atraktivní a co oceňují ti stávající. Jaké konkrétní praktiky bych mohl zkusit, abych nepřetrhl tenká vlákna důvěry a loajality? Měli jste někdo podobné obavy? Co vám pomohlo najít tu správnou cestu? Děkuji za jakoukoli pomoc nebo zkušenosti!

119 slov
1.2 minut čtení
11. 12. 2024
Marcela Prokopová

Myslím, že je fajn začít s menšími změnami a sledovat, jak na to reagují zákazníci. Zkus třeba udělat A/B testy na nějakých drobnostech, jako jsou barvy tlačítek nebo popisy produktů. To ti pomůže zjistit, co funguje líp, aniž bys udělal zásadní změny.

Dále se zaměř na uživatelskou zkušenost – zjednoduš formuláře, aby nebyly tak zdlouhavé a nudné. Zákazníci milujou rychlost a jednoduchost. Můžeš taky zkusit nabízet nějaké bonusy za věrnost pro stávající zákazníky, třeba slevy na další nákup nebo speciální akce.

A rozhodně se neváhej ptát svých zákazníků na feedback. Když víš, co mají rádi, můžeš to zachovat a zároveň experimentovat s novými věcmi pro nové lidi. Někdy je dobré mít možnost volby – třeba nabízet starou verzi webu vedle nové pro ty, kdo mají rádi to, co znají. Takže klíč je v rovnováze a postupných krocích.

137 slov
1.4 minut čtení
31. 12. 2024
Oldřich Havlíček

Zvýšení konverzního poměru bez ztráty stávajících zákazníků je fakt oříšek. Zkus se zaměřit na drobné úpravy, kterými zachováš to, co funguje. Třeba začni s A/B testováním na menší části webu, třeba na landing page, aby si viděl, co lidi víc láká. Vylepšení uživatelského rozhraní může být skvělý, ale snaž se neudělat radikální změny, které by mohly odradit pravidelné nakupující. Místo toho přidej věci jako snadné filtrování produktů nebo zjednodušení procesu objednávky.

Taky zkus sbírat zpětnou vazbu od zákazníků. Můžeš jim poslat průzkum nebo se jich zeptat přímo po nákupu, co se jim líbilo a co ne. To ti dá lepší představu o tom, co si cení a jak to skloubit s novými prvky.

A nezapomeň na marketing! Místo masivních změn ve stylu akčních nabídek nebo slevových kampaní, zkus cílené e-maily nebo personalizaci nabídky pro stávající zákazníky. Prostě udržuj jejich pozornost a dej jim důvod se vrátit bez toho, abys je příliš tlačil do něčeho nového.

Hlavně to chce čas a trpělivost! Neboj se dělat změny postupně a monitoruj reakce zákazníků.

169 slov
1.7 minut čtení
27. 12. 2024
Ondřej Šilhavý
Succeed.cz/Články/E-commerce strategie
Optimalizace konverzního poměru: Jak na to bez ztráty zákazníků?Naučte se, jak efektivně optimalizovat konverzní poměr vašeho e-shopu tak, abyste neztratili stávající zákazníky a přitom přilákali nové. Tento článek...
1000 slov
10 minut čtení
23. 1. 2024
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky