Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když jsem v práci vystresovaný a nemůžu se soustředit?

Co dělat, když jsem v práci vystresovaný a nemůžu se soustředit?

Pracovní stres je v dnešní době tak běžný, že to až překvapuje. Cítím se jako ve víru povinností a úkolů, které se na mě hrnou ze všech stran. Někdy si říkám, jak to zvládají ostatní, protože já mám pocit, že mě to celé přetěžuje a nemůžu se soustředit na nic. Často sedím před počítačem a místo práce se mi honí hlavou různé myšlenky, plány a obavy. Jakmile se snažím začít něco dělat, přepadne mě panika a nevím, kde dřív skočit. Zkoušel jsem různé techniky na zklidnění, jako je hluboké dýchání nebo krátké procházky, ale zdá se, že to mnoho nepomáhá. Jak se s tím vyrovnat? Mám zkusit nějaké aplikace na meditaci nebo relaxaci? Nebo by bylo lepší si vzít krátkou pauzu od práce? Co když se mi pak hromadí úkoly a já je nestihnu udělat? A co když bych měl mluvit s nadřízeným o tom, že se cítím přetížený? Je to vůbec normální mít takové pocity v práci? Jak byste poradili někomu, kdo je ve stejné situaci a neví, jak dál? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady, protože cítím, že tohle není zdravé a potřebuju najít cestu zpět k normálnímu fungování.

192 slov
1.9 minut čtení
29. 3. 2022
Miroslav Šafařík

Hele, to, co popisuješ, je fakt běžný. Mám to občas taky. Můžeš zkusit si udělat krátkou pauzu, i když se bojíš, že ti to nahromadí úkoly. Někdy fakt pomůže vypnout na chvíli a vyčistit hlavu. Zkus třeba meditaci nebo nějakou relaxační aplikaci – já používám Headspace a docela to funguje. Taky mě osobně hodně pomáhá napsat si seznam úkolů, abych viděl, co všechno mám udělat a co je urgentní. Když máš ten chaos v hlavě, může to vypadat horší, než to je. A neboj se promluvit s nadřízeným o tom, jak se cítíš – možná ti nabídne nějakou pomoc nebo úlevu. Je normální se takhle cítit, zvlášť když je práce hodně. Drž se!

113 slov
1.1 minut čtení
11. 2. 2024
Blanka Štefanová