Succeed.cz/Fórum/Jak si efektivně naplánovat den, abych stihl všechno důležité?

Jak si efektivně naplánovat den, abych stihl všechno důležité?

Plánování dne se zdá jako jednoduchá věc, ale já se v tom nějak ztrácím. Každý den mám spoustu věcí na práci, ať už je to podnikání, osobní projekty nebo třeba jen běžné úkoly, které musím udělat. Mám pocit, že když si plánuju den, tak to většinou nevyjde tak, jak bych chtěl. Jak to vlastně udělat, abych stihl všechno důležité a nezapomněl na nic podstatného? Zkoušel jsem různý způsoby, jako třeba psát si seznamy úkolů nebo používat plánovače, ale stejně se mi zdá, že většinou skončím s tím, že nic z toho neudělám. Dalo by se říct, že mám problém s prioritizováním úkolů. Jak si efektivně rozplánovat den tak, aby mi to pomohlo vyhnout se stresu a abych měl pocit, že jsem udělal pokrok? Uvítal bych jakékoliv tipy na to, jak si organizovat čas a udržet se motivovaný po celý den. Co třeba s tím, jak dlouhé úseky času věnovat jednotlivým činnostem? A co dělat, když se objeví nějaké nečekané úkoly? Jak se dá lépe reagovat na změny v plánu? Rád bych slyšel názory někoho, kdo má zkušenosti s efektivním plánováním a ví, co mu funguje. Díky!

186 slov
1.9 minut čtení
30. 8. 2020
Antonín Hácha

Plánování dne fakt může být oříšek. Zkus si na začátku týdne sepsat všechny úkoly a pak je rozdělit podle priority – co je fakt nutný udělat dneska a co může počkat. Na to ti pomůže třeba metoda Eisenhowerovy matice, kde si rozdělíš úkoly na důležité a nedůležité, urgentní a neurgentní.
Důležitý je mít realistický plán. Neplánuj si víc než 3-5 hlavních úkolů denně. Na každý úkol si dej časový rámec, třeba 30-60 minut, a pak se drž toho. Když přijde něco nečekanýho, tak se neboj to přehodnotit – třeba si udělej blok na "nečekané úkoly" místo toho, abys měl chaos.
A hlavně, nezapomeň na pauzy! Krátký odstupy mezi úkoly ti pomůžou zůstat soustředěnej a vyhnout se vyhoření. Vyzkoušej i nějaký techniky jako Pomodoro, kde pracuješ třeba 25 minut a pak máš 5 minut pauzu. Drž se toho, co ti sedí, a neboj se experimentovat. Hlavně buď flexibilní a netlač na sebe moc. Jakmile začneš mít pocit, že pokrok děláš, motivace přijde sama.

166 slov
1.7 minut čtení
17. 10. 2021
Simona Šebestová

Takže plánování je fakt o přístupu. Zkus si udělat seznam úkolů, ale nedávej tam všechno, co tě napadne. Spíš si vyber 3-5 nejdůležitějších věcí, které chceš fakt stihnout. Tím si udržíš fokus a nezapadneš do chaosu. Můžeš zkusit i techniku Pomodoro – pracuj 25 minut, pak si dej 5 minut pauzu. To ti pomůže udržet energii a motivaci.

Pokud ti do plánu vlezou nečekané úkoly, pokus se je zařadit do těch 5 priorit. Když se něco objeví, zhodnoť, jestli to můžeš udělat hned nebo to počká. Pokud to počká, přesuň to na další den.

Taky je dobrý si na konci dne projít, co jsi splnil. Uvidíš svůj pokrok a to tě nakopne do dalšího dne. A nezapomeň si naplánovat čas i na odpočinek – to je stejně důležité jako práce.

128 slov
1.3 minut čtení
16. 10. 2021
Pavel Adamec
Succeed.cz/Články/Pracovní produktivita
Principy time managementu: Které techniky fungují nejlépe?Objevte osvědčené metody správy času a naučte se, jak je efektivně aplikovat ve své kariéře. Přečtěte si o nejlepších technikách time managementu, kte...
1000 slov
10 minut čtení
8. 6. 2020
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky