Succeed.cz/Fórum/Jak si lépe plánovat cíle pro zvýšení produktivity?

Jak si lépe plánovat cíle pro zvýšení produktivity?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jak si vlastně mohu lépe plánovat své cíle, abych zvýšil svou produktivitu. Často se mi stává, že si něco naplánuju, ale nakonec to nedodržím. Mám pocit, že mám hromadu nápadů a věcí, které bych chtěl dělat, ale když přijde na realizaci, tak se ztratím v detailu nebo se prostě nedokážu soustředit na to, co je opravdu důležité. Vždycky jsem slyšel o různých metodách plánování jako je SMART nebo třeba Eisenhowerova matice, ale nevím, jestli to pro mě bude fungovat. Jaké konkrétní techniky používáte vy? Jak si stanovujete priority? Co třeba pomáhá vám nezapomínat na důležité úkoly a zároveň si nenakládat příliš moc? Mám pocit, že bych měl víc využívat kalendář nebo seznamy úkolů, ale nevím jak na to. Co třeba naučit se rozdělovat velké projekty na menší cíle? Máte nějaké tipy na to, jak si udržet motivaci během dlouhodobějších projektů? Rád bych znal vaše zkušenosti nebo rady ohledně plánování cílů a zlepšení produktivity v každodenním životě. Díky moc za všechny odpovědi!

167 slov
1.7 minut čtení
14. 4. 2023
Veronika Sýkorová

Něco ti poradím. Zkus si na začátku týdne sednout a sepsat si všechny úkoly, co chceš stihnout. Potom je rozdej do jednotlivých dní, ale ne přehnaně. Mně funguje mít maximálně 3 hlavní úkoly na den. Tím si udržíš fokus a nebudeš přetížený. Taky je fajn si udělat seznam priorit – třeba podle Eisenhowerovy matice, kde si rozdělíš úkoly na důležité a urgentní, abys věděl, co fakt dělat hned.

Další věc, co mi pomáhá je nastavit si připomínky v kalendáři nebo aplikaci, abych nezapomněl na to důležité. Rozdělení velkých projektů na menší úkoly je super nápad – to ti dá pocit pokroku.

A motivace? Zkus si odměnit sám sebe po splnění úkolu. Může to být cokoliv – káva, chvilka s oblíbeným seriálem nebo procházka. Hlavně se nesnaž všechno stihnout hned. Drž se jednoduchosti a bude to lepší.

136 slov
1.4 minut čtení
15. 11. 2023
Jiří Pecka

Když se snažím zvýšit svou produktivitu, tak se mi osvědčilo rozdělovat velké úkoly na menší kousky. Třeba si napíšu seznam úkolů na den a pak si vyberu 3 hlavní, které chci udělat. To mi pomáhá soustředit se na to, co je opravdu důležité. Kalendář je super na plánování, ale já mám rád i papírové seznamy, vždycky si je odškrtávám, což je motivující.
Metoda SMART je fajn, ale ne vždycky ji dodržuju na 100%. Spíš se snažím mít ty cíle konkrétní a měřitelné.
Eisenhowerova matice taky není špatná, pomůže ti to rychle zjistit, co je urgentní a co může počkat. Když zapomenu na něco důležitého, prostě to napíšu do kalendáře nebo si nastavím připomínku na telefonu. Co se týče dlouhodobějších projektů, tak mě osobně motivuje mít jasno v tom, proč to dělám. Někdy si připomenu, jaký bude výsledek nebo co mi to přinese. A jasně, občas prostě přijde krize a chce to pauzu. Takže shrnutí: rozdělovat úkoly, používat seznamy a kalendář, mít motivaci a nedělat si zbytečný stres z toho, když něco nevyjde podle plánu.

175 slov
1.8 minut čtení
9. 6. 2024
Natálie Blažková
Succeed.cz/Články/Sebe-disciplína
Proč je stanovení cílů klíčové pro sebe-disciplínu?Zajímavý článek o tom, jak jasné a měřitelné cíle mohou posílit naši sebe-disciplínu a osobní rozvoj. Navrhuje praktické tipy, jak správně cíle formul...
1000 slov
10 minut čtení
3. 9. 2022
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky