Succeed.cz/Fórum/Jak efektivně rozdělit rozpočet pro online reklamu?

Jak efektivně rozdělit rozpočet pro online reklamu?

Když se člověk rozhodne investovat do online reklamy, často se mu v hlavě motají myšlenky o tom, jak ten rozpočet správně rozdělit. Mám na mysli, že je tolik různých platforem jako Facebook, Google Ads, Instagram a další, a každá z nich má své specifické možnosti a cílové skupiny. Jak tedy zjistit, kolik peněz věnovat jednotlivým kampaním a zda zvolit PPC nebo třeba bannerovou reklamu? A co remarketing? Je to dobré zahrnout do strategie hned na začátku? Mám pocit, že někdy je těžké najít správnou rovnováhu mezi investováním do různých kanálů a přitom nezapomínat na to, aby se mi to vrátilo. Zajímají mě tipy na to, jak správně nastavit cíle kampaní a podle čeho pak vyhodnocovat úspěšnost. Jakou část rozpočtu byste vy doporučili pro testovací kampaně? A co třeba sezónní akce, jak s nimi pracovat v plánu? Je lepší mít větší částku pro jeden kanál nebo rozložit menší částky na víc kanálů? Taky se chci zeptat, jestli někdo z vás má zkušenost s tím, jak dlouho trvá než začnu vidět nějaké výsledky po spuštění reklamy? Je dobré mít flexibilní rozpočet nebo se raději držet pevného plánu? Když už jsem u toho, co vy vlastně považujete za úspěch v online reklamě? Pomůže mi nějaký váš tip nebo osvědčená metoda pro efektivní správu rozpočtu a následné měření úspěšnosti? Děkuji za jakoukoli radu!

219 slov
2.2 minut čtení
13. 2. 2023
Richard Vávra

Rozdělení rozpočtu na online reklamu je fakt těžký, ale pár tipů mám. Záleží na tom, co chceš dosáhnout a jaký jsou tvoji cílovka. Většina lidí začíná s Google Ads a Facebookem, nicméně Instagram může být super, pokud cílíš na mladší publikum. Zkus začít s něčím menším – třeba 70% na Google Ads a 30% na sociální sítě, nebo tak něco. Testovací kampaně jsou důležitý, doporučil bych tak 20-30% rozpočtu, abys zjistil, co funguje nejlíp.

Remarketing je určitě dobrý zahrnout od začátku, protože ti to může pomoct vrátit ty lidi zpátky. Sezónní akce je další věc – pokud máš nějakou akci, dej do ní víc peněz, ale plánuj to dopředu. Co se týče výsledků, většinou první výsledky uvidíš do týdne – ale záleží na kanálu a cíli.

Flexibilní rozpočet se hodí, protože když něco funguje, chceš do toho nasypat víc peněz. Úspěch? To je individuální, ale zvýšení konverzí nebo prodeje je jasný znak. Zkoušej a měř! Každá reklama by měla mít jasný cíl a podle toho pak vyhodnocuj, co dává smysl.

168 slov
1.7 minut čtení
31. 12. 2024
Renata Šindelářová

Bez debat, rozdělení rozpočtu na online reklamu může bejt pěkně složitý. Já bych třeba začal tím, že bys měl mít jasný cíle – co vlastně chceš dosáhnout? Pokud prodáváš něco konkrétního, tak PPC kampaně třeba na Googlu budou fungovat skvěle. Instagram a Facebook jsou super pro brand awareness a engagement, ale je to víc o budování vztahu se zákazníky.

Co se týče rozpočtu, doporučil bych zkusit rozdělit to třeba na 70 % pro hlavní kanál (to, co ti dává největší smysl) a 30 % na experimenty s dalšíma kanálama. Testovací kampaně jsou důležitý, možná tak 10-20 % rozpočtu na začátek. Sezónní akce – to je jasný, tady si dej víc peněz, protože když to dobře zacílíš, tak se ti to vrátí.

Flexibilní rozpočet je rozhodně lepší, protože můžeš reagovat na to, co funguje a co ne. Výsledky se většinou dostavují tak po pár týdnech, ale záleží na mnoha faktorech. A úspěch? To může bejt pro každého něco jiného – třeba zvýšení konverzí nebo návštěvnosti webu. Hlavně měřit všechno a upravovat strategii podle toho. Držím palce!

174 slov
1.7 minut čtení
26. 8. 2024
Elena Tvrdíková
Succeed.cz/Články/Digital marketing
Kdy investovat do placených reklam a jak optimalizovat rozpočet?Praktické rady pro efektivní investice do PPC kampaní a snížení nákladů na akvizici zákazníků.
1000 slov
10 minut čtení
13. 12. 2021
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky