Succeed.cz/Fórum/Jak si nastavit reálné cíle tak, aby mě motivovaly?

Jak si nastavit reálné cíle tak, aby mě motivovaly?

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit s nastavením cílů. Chtěl bych se posunout v kariéře a více se zaměřit na osobní rozvoj, ale mám problém s tím, jak si vlastně nastavit cíle, které budou realistické a zároveň mě budou motivovat. V poslední době jsem zkoušel různé techniky jako SMART cíle nebo vizualizaci, ale nějak se mi nedaří najít ten správný směr. Někdy mám pocit, že si dávám příliš ambiciózní cíle a pak se cítím zklamaný, když jich nedosáhnu. Jiné dny zase cílím moc nízko a pak mě to nemotivuje k akci. Jak najít tu správnou rovnováhu? Jaké tipy byste doporučili, abych mohl efektivně stanovit cíle, které mě budou nejen motivovat, ale také posouvat dál? Co funguje vám? Ať už jde o profesní kariéru nebo osobní život, rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady. Děkuji!

133 slov
1.3 minut čtení
29. 12. 2023
Pavel Martínek

Zkus si nastavit cíle pomocí menších kroků. Místo toho, abys chtěl hned velký posun v kariéře, začni třeba s konkrétním dovednostmi, kterými chceš vládnout. Třeba se zaměř na online kurz nebo přečti knížku v oboru. Pomůže ti to udržet motivaci a vidět pokrok.
Nenech se odradit, když něco nevyjde – pouč se z toho a nastav si nový cíl. Také se zaměř na to, co tě baví a co tě motivuje. Když si dáš cíle, které tě fakt zajímají, budeš mít větší chuť do práce.
Je fajn si ty cíle zapisovat a klidně je měnit podle potřeby. Zkus i pravidelně hodnotit, co už jsi dokázal, to tě nakopne k dalšímu posunu. Důležité je najít tu rovnováhu mezi ambicí a realitou – nebuď na sebe moc přísný.

128 slov
1.3 minut čtení
25. 2. 2024
Stanislav Kopal

Hele, to je fakt těžký, já jsem na tom podobně. Co mi pomohlo, bylo začít s malýma cílama. Místo toho, abych si řekl "za rok chci být manažer", tak jsem si dal třeba "přečtu jednu knížku o leadershipu za měsíc". Když to splníš, hned máš lepší pocit a víc motivace jít dál.