Succeed.cz/Fórum/Jaké KPI sledovat pro růst online podnikání?

Jaké KPI sledovat pro růst online podnikání?

Zajímalo by mě, které konkrétní KPI, nebo klíčové ukazatele výkonnosti, jsou pro růst v online podnikání skutečně nejdůležitější. Vím, že je spousta různých metrik, jako například návštěvnost webu, míra konverze, průměrná hodnota objednávky nebo třeba retence zákazníků. Ale co z toho má největší vliv na to, aby se moje podnikání posunulo kupředu? Je lepší zaměřit se na krátkodobé cíle a sledovat ukazatele jako je denní návštěvnost a prodeje, nebo by mě měly více zajímat dlouhodobější metriky jako je životní cyklus zákazníka a jejich loajalita? Jak to máte vy? Jaké KPI považujete za klíčové ve svém podnikání? A co se týče analýzy těchto dat - jaké nástroje používáte k tomu, abyste měli přehled a mohli správně vyhodnocovat výkonnost? Mám pocit, že s tímto tématem se dá obrovsky experimentovat a růst, ale nevím kde začít. Děkuji za každý tip a radu!

139 slov
1.4 minut čtení
12. 5. 2024
Ludmila Beranová

Když se bavíme o KPI pro online podnikání, je to fakt těžký. Já bych řekl, že je dobrý mít vyvážený mix mezi krátkodobými a dlouhodobými cíli. Například návštěvnost webu a míra konverze jsou super důležitý pro rychlý růst a okamžitou zpětnou vazbu. Ale fakt bych se zaměřil i na ty dlouhodobější metriky jako životní cyklus zákazníka a retenci. To ti pomůže pochopit, jak dobře se ti daří udržet zákazníky a kolik ti vlastně vydělávají v čase.

Co se týče nástrojů, tak Google Analytics je klasika pro sledování návštěvnosti a chování uživatelů. Pak můžeš zkusit nějaké CRM pro analýzu loajality a životního cyklu zákazníka. Taky se hodně používají různé dashboardy, kde si můžeš nastavit KPI podle sebe, třeba Tableau nebo Klipfolio.

Hlavně ale nezapomínej testovat a experimentovat – A/B testy, změny na webu, marketingové kampaně. To ti pomůže zjistit, co funguje a co ne. Takže prostě naber data, analyzuj je a upravuj strategii podle toho. Držím palce!

155 slov
1.6 minut čtení
24. 12. 2024
Jitka Štefanová

Když se bavíme o KPI pro online podnikání, je dobrý začít s těmi, co ti fakt ukážou, jak se to vyvíjí. Návštěvnost webu je určitě důležitá, ale nezapomínej na míru konverze, což ti dá lepší představu o tom, kolik lidí skutečně koupí. Průměrná hodnota objednávky je taky super, protože když víš, jak moc si zákazníci kupujou, můžeš lépe plánovat marketing.

Retence zákazníků je další klíčová metrika - pokud lidi vracejí, znamená to, že si tvůj produkt užívají. Co se týče krátkodobých versus dlouhodobých cílů, obojí má smysl. Krátkodobě se můžeš soustředit na denní prodeje a návštěvnost, ale dlouhodobě bys měl mít na paměti životní cyklus zákazníka a loajalitu.

Co do nástrojů, Google Analytics je klasika pro sledování návštěvnosti a konverzí. Pak jsou tu i platformy jako Hotjar pro analýzu chování uživatelů nebo třeba CRM systémy na sledování vztahů se zákazníky. Experimentuj s různýma metrikama a najdi si to svoje! Hlavně neváhej měnit přístup podle toho, co ti data říkají.

158 slov
1.6 minut čtení
25. 12. 2024
Jaroslav Malík
Succeed.cz/Články/Skalovatelnost podnikání
Klíčové metriky pro měření úspěšnosti škálování vašeho podnikuObjevte, které klíčové metriky vám pomohou měřit, jak úspěšně škálujete svůj byznys, a získejte tak lepší přehled o jeho růstu.
1000 slov
10 minut čtení
1. 2. 2024
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky