Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když se tým nedaří spolupracovat na projektech?

Co dělat, když se tým nedaří spolupracovat na projektech?

Když se podívám na svůj tým, mám pocit, že něco nefunguje. V posledních několika týdnech jsme pracovali na několika projektech, ale výsledky nejsou takové, jaké bychom očekávali. Z nějakého důvodu se nám nedaří efektivně komunikovat a spolupracovat. Někdy mám pocit, že každý děláme něco jiného, a to nás brzdí. Zkoušeli jsme různé nástroje pro projektové řízení, ale zdá se, že to problém nevyřešilo. Možná je to o nedostatku motivace nebo špatném rozdělení úloh. Jak vlastně zjistit příčiny našich potíží? Existují nějaké osvědčené metody nebo techniky, jak zlepšit spolupráci v týmu? Co s tím můžeme udělat, abychom se dostali zpět na správnou cestu? Jak se dá zvýšit angažovanost a zapojení všech členů týmu? Měli bychom mít nějaké pravidelné schůzky nebo brainstormingy? Je dobré mít jasně stanovené cíle a termíny? Jak zajistit, aby každý věděl, co má dělat a aby se necítil opomíjený? Rád bych slyšel názory a tipy od těch, kteří se potýkali s podobnými problémy. Jak jste to vyřešili vy vo? Děkuju za všechny rady.

165 slov
1.7 minut čtení
17. 2. 2023
Ladislav Špaček

Tohle je fakt ožehavá situace. Mě se osvědčilo pár věcí, když jsme měli problémy s týmem. První je udělat si schůzku, kde si všichni sednou a otevřeně proberou, co kdo dělá a jak se cítí. Tím zjistíš, jestli má někdo problém, nebo jestli je třeba něco přeorganizovat. Někdy stačí jen vyjasnit úkoly a odpovědnosti, aby každý věděl, co má dělat.

Další důležitá věc je pravidelný feedback – klidně každý týden, aby se to nezapomnělo a lidi byli v obraze. A jasně stanovené cíle a termíny taky dělají divy. Když víš, co je potřeba udělat a do kdy, tak to hodně pomůže. Můžeš zkusit i nějaké teambuildingové aktivity, aby se lidé víc sblížili a zlepšila se atmosféra.

A poslední rada - buď trpělivý. Změny chvilku trvají, ale když se to vezme za správný konec, tak to nakonec dopadne dobře.

137 slov
1.4 minut čtení
30. 5. 2022
Karolína Vrbová

Takže, tohle je fakt ošemetné. Měl jsem podobný problém se svým týmem. Myslím, že klíčem je otevřená komunikace. Zkusili jsme uspořádat pravidelné schůzky, kde jsme si jasně řekli, co kdo dělá a jaký má cíl. Je důležitý mít nějaké pravidla, aby každý věděl, co se od něj očekává. Taky jsme zavedli brainstormingy, kde jsme mohli sdílet nápady a navrhovat změny. Rozdělení úloh podle silných stránek lidí v týmu hodně pomohlo. Zkuste zjistit, co lidi motivuje – někdo potřebuje víc pochvaly, jiný zase autonomii. A klidně si dejte i nějaký týmový teambuilding, to může zlepšit vztahy a důvěru mezi vámi. Hlavně se nebojte zeptat na názory ostatních, může to odhalit dost důležitých věcí.

112 slov
1.1 minut čtení
30. 7. 2023
Jan Mašek
Succeed.cz/Články/Skalovatelnost podnikání
Jak budovat tým, který zvládne růst podnikáníNaučte se, jak efektivně řídit a rozšiřovat tým, aby odpovídal rostoucím potřebám vašeho byznysu s praktickými tipy a osvědčenými strategiemi.
1000 slov
10 minut čtení
21. 1. 2022
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky