Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, jestli lidi chtějí můj nový produkt?

Jak zjistit, jestli lidi chtějí můj nový produkt?

Mám takový nápad na nový produkt, který si myslím, že by mohl být zajímavý, ale opravdu nevím, jestli o něj bude někdo mít zájem. Jak vlastně zjistit, jestli lidi chtějí to, co plánuju uvést na trh? Mám udělat nějaký průzkum trhu, nebo se spolehnout na reakce přátel a rodiny? Napadlo mě, že bych mohl využít sociální sítě k testování reakcí na různé prototypy nebo názvy produktů. Ale jak přesně formulovat otázky, abych dostal užitečné odpovědi? Co třeba udělat anketu nebo se podívat na konkurenci a zjistit, jaké produkty mají úspěch? A co feedback od lidí, kteří už něco podobného používají? Jak moc je důležité mít před spuštěním produktu nějakou formu předběžného zájmu? A co když mi nikdo neodpoví nebo budou odpovědi negativní? Znamená to, že bych měl svůj nápad hodit do koše? Nebo je lepší vzít to jako výzvu a zkusit ho ještě nějak vylepšit? Jaké máte zkušenosti s tímto procesem? Co byste doporučili jako nejlepší cestu k tomu, abych zjistil, jestli můj produkt má potenciál?

166 slov
1.7 minut čtení
7. 6. 2023
Filip Řezník

Nejlepší cesta, jak zjistit, jestli lidi chtějí tvůj produkt, je udělat nějaký průzkum trhu. Můžeš začít malou anketou na sociálních sítích, kde se zeptáš na názor třeba na prototypy nebo názvy. Důležité je formulovat otázky jasně, aby lidé věděli, co od nich chceš. Zkus zjistit, co se lidem líbí nebo co by chtěli jinak. Také se koukni na konkurenci a jejich úspěšné produkty – to ti může dát představu, co funguje. Feedback od lidí, co už používají podobné věci, je taky klíčový. A pokud narazíš na negativní reakce, neznamená to hned konec nápadu. Místo toho to ber jako šanci vylepšit svůj produkt. Zapoj rodinu a přátele do testování a získej od nich upřímný názor. Mít nějaký předběžný zájem je fajn, ale radši se soustřeď na to, jak to udělat lépe. Takže nevzdávej to hned, ale uč se z reakcí a vylepšuj to.

142 slov
1.4 minut čtení
13. 2. 2024
Denisa Hrdá

Zjistit, jestli lidi chtějí tvůj produkt, můžeš různými způsoby. Průzkum trhu je super, ale nezapomeň na jednoduchou anketu na sociálních sítích. Zkus formulovat otázky jasně a přímo, třeba "Co bys na tomto produktu změnil?" nebo "Jak často bys to používal?" Je dobrý se podívat na konkurenci a zjistit, co funguje a co ne. Nezapomeň na feedback od lidí, kteří už podobné věci používají – to ti dá reálnější obrázek. A ohledně reakce od kamarádů a rodiny – ber to s rezervou, protože ti většinou nechtějí ublížit. Pokud dostaneš negativní odpovědi, neznamená to, že máš nápad zahodit. Spíš se zaměř na to, co bys mohl vylepšit. Mít nějaký zájem před spuštěním je rozhodně plus, ale na začátku je důležitý testovat a iterovat. Když nikdo neodpovídá, zkus jinou skupinu lidí nebo se zaměř na specifickou cílovku. Je to o trpělivosti a ochotě se přizpůsobit.

142 slov
1.4 minut čtení
22. 12. 2024
Jakub Šebesta
Succeed.cz/Články/Tester produktů a služeb
Ověření produktových nápadů: Jak získat zpětnou vazbu od cílové skupiny?Zjistěte, jak ověřit své produktové nápady a získat cennou zpětnou vazbu od potenciálních zákazníků. Naučte se strategie pro efektivní sběr uživatelsk...
1000 slov
10 minut čtení
16. 12. 2020
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky