Succeed.cz/Fórum/Jak často bych měl posílat newsletter, abych neztratil čtenáře?

Jak často bych měl posílat newsletter, abych neztratil čtenáře?

Už nějakou dobu přemýšlím o tom, jak správně nastavit frekvenci zasílání newsletteru. Vím, že je důležité udržet si pozornost čtenářů a zároveň jim nabídnout hodnotný obsah, ale nevím, jak to udělat. Mám zkušenost s tím, že pokud je newsletter příliš častý, může to lidi otrávit a přestanou ho číst nebo se dokonce odhlásí. Na druhou stranu, když je newsletter málo častý, hrozí, že si na mě lidé zapomenou nebo ztratí zájem. Jaké máte zkušenosti s tímto tématem? Jak často posílat newsletter, aby to bylo akorát? Je lepší mít pravidelný týdenní cyklus, nebo třeba měsíční shrnutí? Slyšel jsem názory, že klíčové je testování a sledování reakcí čtenářů, ale nevím přesně, jak začít. Měli byste nějaké tipy na to, co funguje a co ne? Jak zjistit optimální frekvenci pro můj konkrétní obsah? Rád bych slyšel vaše příběhy a rady ohledně toho, jak se vyhnout ztrátě čtenářů a jak udržet jejich zájem na správné úrovni.

152 slov
1.5 minut čtení
7. 12. 2022
Jana Odehnalová

Jasně, tohle je dost ošemetný téma. Obecně se říká, že ideální frekvence je tak jednou za dva týdny, ale fakt záleží na tom, co posíláš. Týdenní newsletter může být fajn, pokud máš pořád co říct a obsah je atraktivní. Ale pokud posíláš furt něco průměrnýho, lidi se můžou nudit a rychle odhlásit. Měsíční shrnutí taky může bejt dobrá volba, zvlášť pokud máš víc obsahu a chceš udělat pořádnej přehled.

Hlavně to chce sledovat reakce čtenářů. Můžeš začít s tím, co máš teď, a pak experimentovat. Zkus třeba A/B testování - třeba pošleš některým lidem newsletter týdenně a jiným měsíčně, a uvidíš, kdo reaguje víc. Odpovědi na dotazy nebo kliknutí na odkazy ti můžou říct hodně o tom, co lidi zajímá.

A nezapomeň na kvalitní obsah! Když dostanou něco hodnotnýho, tak se budou těšit na další vydání bez ohledu na frekvenci. Takže jo, testuj a sleduj čísla. To je asi nejlepší cesta.

149 slov
1.5 minut čtení
23. 5. 2024
Jiří Drábek

Takže, co se týče frekvence newsletteru, já bych to viděl tak, že záleží na tom, co vlastně posíláš. Když máš kvalitní obsah, tak klidně jednou týdně, ale pokud je toho málo nebo se moc nenabízí, tak spíš jednou za měsíc. Důležitý je taky znát svoji cílovku – někomu může vadit časté psaní, jinému to může naopak chybět.

Myslím, že je dobrý začít třeba s měsíčním shrnutím a pak sledovat otevření a reakce. Pokud budeš mít vysokou míru odhlášení nebo nízkou odozvu, tak zkus víc testovat. Zkus i různé dny v týdnu, někdy to může mít vliv na to, jak moc se lidem newsletter líbí. Hlavně se neboj zeptat čtenářů přímo – třeba udělat anketu.

Jako tip bych dal, aby si byl konzistentní v obsahu a stylu, aby si lidi zvykli. A když už jdeš do frekvence, snaž se držet nějaký rytmus. Takže klidně začni s jednou měsíčně a pak uvidíš, jak na to lidé reagují.

154 slov
1.5 minut čtení
10. 11. 2024
Milan Šebesta
Succeed.cz/Články/E-mailem k úspěchu
Kdy a jak frequentovat e-mailing, aby neztratil důvěru odběratelů?Průvodce nastavením optimální frekvence e-mailů pro vaši značku, která udržuje důvěru a zájem odběratelů.
1000 slov
10 minut čtení
19. 10. 2021
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky