Succeed.cz/Fórum/Jaké kanály použít pro úspěšnou omnichannel strategii?

Jaké kanály použít pro úspěšnou omnichannel strategii?

V poslední době se stále více mluví o omnichannel přístupu a jeho významu pro moderní podnikání. Mám ale pocit, že si nejsem úplně jistý, které konkrétní kanály by byly nejlepší pro implementaci tohoto přístupu. Už jsem se setkal s různými názory na to, jakým způsobem by měly firmy spojovat své online a offline aktivity, ale chci vědět víc. Například, jakou roli hrají sociální média? Měly by být prioritou? Co třeba e-mailový marketing nebo mobilní aplikace? Jak důležitý je web a SEO v rámci této strategie? Odpovídá to vůbec na potřeby zákazníků v dnešní době? Je lepší mít silnou přítomnost na menším počtu kanálů, nebo se snažit být všude a pokrýt co nejvíce možných kontaktů? Má někdo konkrétní zkušenosti s tím, které kanály přinášejí nejlepší výsledky při implementaci omnichannel přístupu? Jaké metody měření úspěšnosti těchto kanálů používáte? Jak se dají efektivně propojit různé platformy, aby zákazník měl plynulý zážitek bez ohledu na to, kde se nachází? Rád bych slyšel názory a rady od těch, kteří už tyto strategie realizovali. Děkuji všem za případné tipy a inspiraci!

175 slov
1.8 minut čtení
24. 2. 2024
Ivana Staňková

Omnichannel strategie je fakt důležitá, protože dneska zákazníci chtějí mít plynulý zážitek. Když se bavíme o kanálech, tak určitě nesmíš zapomínat na web, ten je základ. SEO je taky klíčový, protože když tě lidi nenajdou, tak je ti to k ničemu. E-mailový marketing má smysl, pokud umíš udělat zajímavý obsah, co lidi zaujme. Mobilní aplikace můžou být super, ale jen pokud mají nějakou hodnotu pro zákazníky, jinak to bude akorát další ikonka v telefonu.

Sociální média jsou podle mě hodně důležitá pro budování vztahu se zákazníky. Měl bys tam být aktivní a reagovat na dotazy a komentáře. Co se týče pokrytí kanálů, já bych se radši soustředil na pár silných, než se snažit být všude a nedělat to pořádně.

Měření úspěšnosti můžeš dělat přes analytiku – zjistit, odkud k tobě lidé přicházejí a jak dlouho u tebe zůstávají. A co se týče propojení platforem, tak důležité je mít jednotný branding a konzistentní komunikaci. Zákazník by měl mít pocit, že bez ohledu na to, kde se s tebou setká, tak má stejnou zkušenost.

172 slov
1.7 minut čtení
10. 1. 2024
Štěpán Holuša

Omnichannel přístup je dneska fakt důležitej, ale jak to udělat správně? No, já bych začal s webem a SEO, to je základ. Dobrý web je jako tvář firmy, lidi ho vidí dřív než cokoliv jiného. Pak máš sociální média – ty jsou super pro budování komunity a zapojení zákazníků, ale upřímně, ne každý business musí být všude. Zvaž, kde jsou tvoji zákazníci. E-mail marketing? To furt funguje, pokud máš dobrý obsah a nabídky. Mobilní aplikace jsou fajn, ale to záleží na typu byznysu – pro někoho může bejt zbytečná. Klíčem je propojit všechno dohromady, aby si zákazník mohl třeba začít nakupovat na webu a dodělat to na telefonu. Měřit úspěch můžeš přes konverze, engagement na sociálních sítích a otevřenost e-mailů. Je lepší mít pár kanálů pořádně rozjetých než se snažit být všude a nikde nic pořádně. Takže zvaž dobře, co budeš používat a jak to poskládáš dohromady.

147 slov
1.5 minut čtení
4. 12. 2024
Bohuslav Vojta
Succeed.cz/Články/Obchodní strategie
Jak implementovat efektivní omnichannel strategii pro zvýšení prodeje?Komplexní průvodce, jak propojit online a offline prodeje pro maximální efektivitu v maloobchodu. Naučte se, jak zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýši...
1000 slov
10 minut čtení
6. 7. 2021
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky