Succeed.cz/Fórum/Co vše se dá automatizovat v účetnictví?

Co vše se dá automatizovat v účetnictví?

Nedávno jsem přemýšlel o tom, jak moc se technologie posunuly dopředu a jaké možnosti nám vlastně nabízejí v oblasti účetnictví. Mám pocit, že spousta podnikatelů, ať už jde o malé firmy nebo větší korporace, stále nevěnuje dostatečnou pozornost tomu, jak by automatizace mohla zjednodušit jejich každodenní pracovní procesy. Napadlo mě se zeptat – co všechno se dá vlastně automatizovat v účetnictví? Mám na mysli nejenom evidenci příjmů a výdajů, ale i povinné dokumenty jako jsou daňová přiznání nebo fakturace. Jaké softwary a nástroje dneska existují, které mohou pomoci ušetřit čas a snížit chyby? Jak moc je možné integrovat bankovní účty s účetním systémem, aby se vše synchronizovalo automaticky? Mohou nám nějaké aplikace pomoci s reportingem? A co třeba automatické upozornění na termíny splatnosti faktur nebo ostatní důležité úkoly? Jaké máte zkušenosti s outsourcingem účetních služeb versus automaty? Myslím si, že tohle téma je celkem široké a zajímavé, tak by mě opravdu potěšilo slyšet vaše názory a tipy. Jaké konkrétní procesy jste si zautomatizovali vy a jaký to mělo dopad na vaše podnikání?

172 slov
1.7 minut čtení
12. 6. 2024
Renata Jandová

Jo, automatizace v účetnictví je fakt super téma. Co se dá všechno zautomatizovat? Tak třeba fakturace, dneska už jsou softwary, co ti to udělají automaticky. Můžeš si nastavit opakující se faktury, což šetří hromadu času. Potom třeba evidenci příjmů a výdajů, spousta programů jako třeba Pohoda nebo Money S3 umí importovat bankovní výpisy, takže ti to všechno zatřídí samo.

Daňový přiznání? To už taky zvládá spousta systémů. Stačí jen zadat data a oni ti to vygenerují. Většina moderních účetních softwarů dneska má i funkce na reporting, takže si můžeš snadno sledovat cash flow nebo různé ukazatele výkonnosti.

Co se týká upozornění na termíny splatnosti faktur nebo jiný úkoly, většina těchto nástrojů ti posílá notifikace, takže na nic nezapomeneš. Outsourcing účetnictví je taky možnost, ale když máš dobrý software a automatizaci, tak to můžeš zvládnout i sám. Já jsem si třeba zautomatizoval celou fakturaci a fakt to hodně usnadnilo život. Méně chyb a víc času na jiný věci.

156 slov
1.6 minut čtení
6. 11. 2024
Renata Charvátová

Automatizace v účetnictví je fakt super téma. Můžeš si zjednodušit spoustu věcí. Například používání účetních softwarů jako je Pohoda nebo Money S3, které ti pomůžou s fakturací a evidencí příjmů a výdajů. Daňová přiznání taky zvládneš automaticky, pokud máš dobrý systém. A co je nejlepší, můžeš propojit bankovní účty, takže ti to jede samo – transakce se synchronizují a už nemusíš nic ručně zadávat. Upozornění na splatnosti faktur? Většina těchto systémů to umí nastavit, takže ti nic neuteče. Co se týče reportování, existují nástroje, které ti ukážou přehledy o financích a pomožou ti lépe plánovat. Já osobně jsem zkusil outsourcing účetnictví, ale nakonec mi víc vyhovuje mít vše pod kontrolou a automatizovat co se dá. Cítím konečně menší stres a víc času na podnikání.

124 slov
1.2 minut čtení
20. 11. 2024
Simona Hrochová
Succeed.cz/Články/Technologie v podnikání
Implementace automatizace: Jak ušetřit čas a náklady ve firměZjistěte, jak implementace automatizace může výrazně zefektivnit procesy ve vaší firmě, snížit náklady a uvolnit váš čas na důležitější úkoly.
1000 slov
10 minut čtení
18. 3. 2024
Adam Veselý
Přečíst článek
Podobné otázky