Succeed.cz/Fórum/Jak se dostat na pozici CEO, když teď dělám běžného zaměstnance?

Jak se dostat na pozici CEO, když teď dělám běžného zaměstnance?

Chtěl bych se zeptat, jaké kroky bych měl podniknout, abych se mohl dostat na pozici CEO? Teď momentálně pracuji jako běžný zaměstnanec v menší firmě a občas mám pocit, že mi chybí nějaká strategie pro kariérní růst. Vím, že je to dost daleko od toho, co bych chtěl dosáhnout, ale cítím, že mám potenciál a ambice na to v životě uspět a vést. Myslím si, že je důležité mít dobrý plán a vědět, co všechno obnáší být generálním ředitelem. Jaké dovednosti bych měl rozvíjet? Měly by mě zajímat spíše technické znalosti nebo spíš manažerské schopnosti? Je lepší zůstat ve firmě, kde teď jsem, a snažit se postupně vypracovat na vyšší pozice, nebo se podívat po nových příležitostech jinde? Zajímalo by mě také, jak důležité jsou kontakty a networking pro tento typ postavení. Máte nějaké tipy na kurzy nebo vzdělávací programy, které by mi mohly pomoci? A co třeba zkušenosti s předchozími CEO? Jak se vlastně dostali na tyto pozice? Přemýšlím o tom hodně a bylo by super slyšet nějaké příběhy nebo rady od lidí, kteří prošli podobnou cestou. Díky moc za pomoc!

182 slov
1.8 minut čtení
25. 8. 2024
Jiří Štěpánek

Přesně tak, mít plán je klíčový. Začal bych tím, že si zjistíš, co vlastně CEO dělá. Musíš mít přehled o byznysu, strategiích, financích a řízení lidí. Je dobrý mít silné manažerské schopnosti, ale technické znalosti se taky hodí, záleží na oboru. Zůstat ve firmě a snažit se postupně posunout je fajn, hlavně pokud máš možnost růst a učit se od šéfů. Networking je fakt důležitý – znát lidi v oboru ti může otevřít dveře. Zkus se zapojit do profesních skupin nebo eventů. Co se týče kurzů, zaměřil bych se na management, leadership a finance. Mnoho CEO začínalo na nižších pozicích a učili se za chodu, takže buď trpělivý a snaž se chytat každou příležitost k učení a růstu. Sleduj, co dělají úspěšní lidé kolem tebe a uč se z toho.