Succeed.cz/Fórum/Jak motivovat lidi, když jsou všichni roztroušeni po různých místech?

Jak motivovat lidi, když jsou všichni roztroušeni po různých místech?

V poslední době se stále více lidí potýká s otázkou, jak efektivně motivovat týmy, když jsou členové rozptýleni po různých lokalitách. Každý ví, že osobní kontakt a týmová dynamika hrají důležitou roli v motivaci, ale co dělat v situaci, kdy je nutné pracovat na dálku? Zajímalo by mě, jaké konkrétní strategie nebo nástroje používáte pro udržení motivace ve vašich týmech? Jaké metody zapojení a komunikace považujete za nejúčinnější? Slyšel jsem o různých technikách jako jsou online workshopy nebo pravidelné video hovory, ale mám pocit, že to není vždycky dost. Jak například pracujete s odměnami a uznáním v takovémto rozptýleném prostředí? Můžete mi poskytnout nějaké příklady z praxe nebo inspirativní příběhy, které by mohly pomoci ostatním? Jaká je vlastně vaše zkušenost s udržováním týmového ducha a motivace v digitálním prostoru? Věřím, že sdílení těchto znalostí by mohlo být prospěšné mnoha lidem, kteří se snaží najít způsob, jak povzbudit své kolegy, když nemohou být fyzicky přítomní. Díky předem za všechny tipy a rady!

161 slov
1.6 minut čtení
17. 3. 2021
Miroslav Rybář

Takže, motivace lidí na dálku je fakt oříšek. Co u nás funguje, je hlavně pravidelný kontakt. Snažíme se mít týdenní videohovory, kde si projdeme úkoly a sdílíme úspěchy. Je to dobrý způsob, jak udržet tým v kontaktu a povzbudit je.

Další věc, co jsme zavedli, jsou online hry a soutěže. To trochu rozproudí atmosféru a lidi se víc zapojí. A co se týče odměn, tak jsme zkusili dávat virtuální ocenění – něco jako "zaměstnanec měsíce" v online formě. Taky občas pošleme dárkový poukaz nebo něco podobného.

Když chceš udržet týmový duch, doporučuji i neformální chaty na platformách jako Slack nebo Teams. Mít kanal na povídání o nesouvisejících tématech pomáhá budovat vztahy.