Succeed.cz/Fórum/Co jsou nejlepší investice pro začátečníky s nízkým rozpočtem?

Co jsou nejlepší investice pro začátečníky s nízkým rozpočtem?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na něco, co mě už delší dobu trápí. Jsem začátečník v oblasti investování a mám opravdu nízký rozpočet, takže bych rád věděl, jaké možnosti mám k dispozici. Mám pocit, že se teď hodně mluví o různých typech investic, ale když šáhnu po něčem jako akcie nebo fondy, tak nevím, jestli je to vůbec pro mě. Nechci riskovat víc, než si mohu dovolit ztratit a zároveň bych chtěl vidět nějaký potenciální zisk. Zajímalo by mě, jestli jsou nějaké konkrétní tipy na investice, které by mohly být pro mě jako pro nováčka zajímavé. Přemýšlel jsem třeba o peer-to-peer půjčkách nebo o kryptoměnách, ale bojím se, že to může být příliš komplikované. Existují nějaké jednodušší cesty, jak začít investovat s malými částkami? A co třeba investiční aplikace – má smysl jít touto cestou? Jaký je váš názor na spořicí účty s vyšším úrokem? Vím, že je dobré mít nějaký plán a strategii, ale jak zjistit, kde vůbec začít? Budu vděčný za jakékoli rady a zkušenosti od vás ostatních. Díky moc!

173 slov
1.7 minut čtení
2. 8. 2024
František Štefan

Investování s nízkým rozpočtem je určitě možné, a máš pár možností, jak začít. Rozhodně bych doporučil zkusit nějaké investiční aplikace, co mají nízké poplatky a umožňují investovat i malé částky. Třeba robo-poradci, kde ti pomůžou sestavit portfolio podle tvých cílů a rizikové tolerance.

Další možností jsou ETF (burzovně obchodované fondy), které ti umožňují investovat do celého trhu nebo specifických sektorů bez toho, abys musel kupovat jednotlivé akcie. Takhle si můžeš rozložit riziko.

Peer-to-peer půjčky můžou vypadat lákavě, ale tam je potřeba si dávat pozor, protože je to víc riskantní než klasické investice. Kryptoměny zase hodně kolísají, a pokud nejsi připraven na velké výkyvy, spíš bych se jim vyhnul.