Nevhodné poznámky v kanceláři – co s tím?
V poslední době mě trápí situace, která se odehrává v naší kanceláři. Zjistil jsem, že jeden z kolegů si neustále dovoluje dělat nevhodné poznámky o ostatních, a to jak ohledně jejich vzhledu, tak i ohledně jejich výkonu v práci. Je opravdu frustrující to poslouchat, protože se mi zdá, že to narušuje týmovou atmosféru a celkově to negativně ovlivňuje naši spolupráci. Nechci se do toho zaplést s nějakou konfrontací nebo vytvářet napětí, ale zároveň je mi líto těch kolegů, kteří jsou terčem těchto urážek. Vím, že bych měl udělat něco, aby se tato situace vyřešila, ale nevím jak. Myslíte si, že by bylo dobré promluvit si s tím kolegou? Nebo by bylo lepší zajít za nadřízeným a říct mu o tom? Mám strach z toho, jak by mohlo reagovat vedení a jestli by mě to neohrozilo v práci. Co kdyby se ten kolega potom na mě zle díval nebo začal vyčítat? Jaké jsou vaše zkušenosti s podobnými situacemi? Co byste doporučili dělat v takovém případě? Je lepší se snažit řešit to přímo nebo raději hledat pomoc od někoho jiného? A co když to dotyčný kolega vlastně necítí jako problém a nemá v úmyslu přestat? Jaké kroky bych měl podniknout, abych ochránil ostatní kolegy a zároveň se vyhnul případným konfliktům?