Succeed.cz/Fórum/Nevhodné poznámky v kanceláři – co s tím?

Nevhodné poznámky v kanceláři – co s tím?

V poslední době mě trápí situace, která se odehrává v naší kanceláři. Zjistil jsem, že jeden z kolegů si neustále dovoluje dělat nevhodné poznámky o ostatních, a to jak ohledně jejich vzhledu, tak i ohledně jejich výkonu v práci. Je opravdu frustrující to poslouchat, protože se mi zdá, že to narušuje týmovou atmosféru a celkově to negativně ovlivňuje naši spolupráci. Nechci se do toho zaplést s nějakou konfrontací nebo vytvářet napětí, ale zároveň je mi líto těch kolegů, kteří jsou terčem těchto urážek. Vím, že bych měl udělat něco, aby se tato situace vyřešila, ale nevím jak. Myslíte si, že by bylo dobré promluvit si s tím kolegou? Nebo by bylo lepší zajít za nadřízeným a říct mu o tom? Mám strach z toho, jak by mohlo reagovat vedení a jestli by mě to neohrozilo v práci. Co kdyby se ten kolega potom na mě zle díval nebo začal vyčítat? Jaké jsou vaše zkušenosti s podobnými situacemi? Co byste doporučili dělat v takovém případě? Je lepší se snažit řešit to přímo nebo raději hledat pomoc od někoho jiného? A co když to dotyčný kolega vlastně necítí jako problém a nemá v úmyslu přestat? Jaké kroky bych měl podniknout, abych ochránil ostatní kolegy a zároveň se vyhnul případným konfliktům?

208 slov
2.1 minut čtení
25. 8. 2023
Jaroslava Krausová

Tahle situace je fakt na prd. Z vlastní zkušenosti, pokud jde o nevhodný chování v kanceláři, můžeš zkusit pár věcí. Mluvit s tím kolegou přímo je riskantní, ale někdy to může zabrat. Zkus mu říct, že jeho poznámky jsou nepříjemný a že to ovlivňuje atmosféru. Pokud se ti to nezdá jako dobrý nápad, pak bych radši zašel za nadřízeným. Můžeš to podat jako zpětnou vazbu k zlepšení týmové spolupráce, ne jako pomluvu. Vedení by mělo mít zájem na tom, aby se v kanceláři cítili všichni dobře.

I když máš strach, že tě ten kolega pak bude mít za zlé, je důležitější chránit ostatní a udržovat dobrou atmosféru. A pokud ten kolega necítí problém, tak je potřeba ukázat, že takový chování není OK. Někdy stačí jedna osoba, která se postaví za ostatní a může to změnit. Takže se neboj mluvit, ale buď opatrnej a snaž se najít správný způsob.

147 slov
1.5 minut čtení
24. 4. 2024
Tomáš Procházka

To je fakt blbá situace. Takový poznámky jsou na nic a kazí to atmosféru v týmu. Zkusil bych se s tím kolegou promluvit, ale opatrně. Možná by stačilo říct mu, že jeho poznámky nejsou v pohodě a že to ostatní dost zraňuje. Pokud se necítíš na konfrontaci, tak bych šel raději za nadřízeným. Je důležité, aby vedení vědělo, co se děje, i když se bojíš odvetné reakce. Můžeš to říct jako anonymní stížnost nebo tak něco. Vždyť nechceš, aby se někdo cítil špatně kvůli něčemu, co ten dotyčný ani nebere jako problém. Hlavně bys měl ochránit ostatní kolegy a podporovat dobrou atmosféru v kanceláři. Kdyby ten kolega nechtěl přestat, tak aspoň víš, že jsi se snažil to řešit a nemáš si co vyčítat.

123 slov
1.2 minut čtení
27. 7. 2024
Emil Krejčík
Succeed.cz/Články/Firemní kultura
Vytváření inkluzivního pracovního prostředí: Jak zajistit, aby se každý zaměstnanec cítil vítán a ceněnObjevte klíčové kroky k vytvoření inkluzivního pracovního prostředí, kde se každý zaměstnanec cítí vítán a ceněn, což přispívá k celkové spokojenosti ...
1000 slov
10 minut čtení
16. 4. 2022
Tomáš Březina
Přečíst článek
Podobné otázky