Succeed.cz/Fórum/Jak zjistit, co dělají moji konkurenti?

Jak zjistit, co dělají moji konkurenti?

Nedávno jsem se začal intenzivně zajímat o způsob, jakým fungují moji konkurenti, protože cítím, že je to klíčový prvek pro úspěch v dnešním byznysovém světě. Sledování konkurence je přece důležité, když se snažíte rozvíjet svůj vlastní projekt nebo podnikání. Ale jak na to? Jak vlastně zjistit, co dělají ostatní? Existují nějaké specifické nástroje, které by mi mohly pomoci? Mám se zaměřit na jejich marketingové strategie, nebo spíš na produktovou nabídku? A co sociální sítě, jak moc je to důležité? Občas mám pocit, že mi unikají nějaké klíčové informace a nevím, jak je získat. Jaké jsou nejlepší metody pro analýzu konkurence? Je fajn sledovat jejich webové stránky, ale co jiného mohu udělat? Mám se zaměřit na jejich reklamy a kampaně, nebo třeba na recenze zákazníků? Setkal se někdo s nějakými konkrétními zkušenostmi, které by mohly být užitečné pro mě jako nového hráče na trhu? Jakým způsobem si mohu udělat představu o tom, co funguje a co ne u mých konkurentů? Děkuji všem za rady!

163 slov
1.6 minut čtení
16. 4. 2024
Andrea Pavlíková

Tak na to je pár fíglů. Nejdřív si projdi weby konkurence, podívej se na jejich nabídku produktů a cenovou politiku. Zjistíš, co nabízejí a jak se to liší od tebe. Pak sleduj jejich marketingové strategie, třeba pomocí nástrojů jako SEMrush nebo Ahrefs, které ti ukážou, jaké mají klíčové slova a odkud mají návštěvnost. Sociální sítě jsou taky důležitý – koukni na jejich profily, co postujou, jak reagují na zákazníky a jaký mají engagement. Recenze zákazníků na platformách jako Google nebo Facebook ti dají představu o tom, co funguje a kde mají slabiny. A nezapomeň sledovat jejich reklamy – třeba přes Facebook Ads Library zjistíš, co dávají do kampaní. Všechno tohle ti pomůže udělat si obrázek o tom, co dělají dobře a co ne. Hlavně se neboj experimentovat a učit se z toho, co vidíš u ostatních.

136 slov
1.4 minut čtení
31. 10. 2024
Eva Hamplová

Sledování konkurence je fakt důležitý, když chceš uspět. Na začátek se mrkni na jejich webovky a zjisti, co nabízejí. Dobrý je taky sledovat jejich sociální sítě, tam často dávají info o akcích a novinkách. Určitě zkus i Google Alerts, ten ti pošle notifikace, když se objeví něco novýho ohledně tvých konkurentů.

Co se týče marketingu, nenech si ujít jejich reklamy – zaměř se na to, jaký používají kanály a jaký mají sdělení. Recenze zákazníků ti taky dají hodně informací – zjistíš, co dělají dobře a co ne. A neboj se zapojit do diskuzí na fórech nebo skupinách na Facebooku – lidi tam často sdílí zkušenosti.

Je dobrý si dělat poznámky a porovnávat, co funguje u tebe a co u nich. Také si dej pozor na trendy v odvětví, konkurence tě může inspirovat k novým nápadům. Nakonec doporučuji používat nástroje jako SEMrush nebo Ahrefs pro analýzu SEO – to ti ukáže, na jaká klíčová slova cílí a jak jim to jde.

Drž se! Hlavně buď aktivní a sleduj, co se děje.

168 slov
1.7 minut čtení
26. 11. 2024
Jarmila Vítková
Succeed.cz/Články/Podnikatelské plánování
Analýza konkurence: Jak ji správně provést a využít ve svůj prospěchZjistěte, jak provést analýzu konkurence a co vše můžete z těchto informací získat pro strategii svého podnikání. Učte se od nejlepších a získejte nás...
1000 slov
10 minut čtení
1. 9. 2021
Martin Kovář
Přečíst článek
Podobné otázky