Succeed.cz/Fórum/Jak může mindfulness zlepšit moji pozornost při práci?

Jak může mindfulness zlepšit moji pozornost při práci?

Zajímalo by mě, jak vlastně mindfulness ovlivňuje naši schopnost soustředit se při práci. V poslední době hodně slyším o tom, jak je důležité být přítomný a věnovat pozornost tomu, co děláme, ale jak to přesně funguje v praxi? Mám pocit, že čím víc se snažím multitaskovat a mít na stole spoustu úkolů najednou, tím méně jsem schopný se na něco soustředit. Zkoušel jsem pár technik zaměřených na mindfulness, jako je meditace nebo hluboké dýchání, ale nejsem si jistý, jestli to má nějaký skutečný dopad na moji pracovní efektivitu. Jakým způsobem by mi tedy mindfulness mohlo pomoci lépe se soustředit na mé úkoly? Je to jen o pocitech a relaxaci, nebo jsou tam i konkrétní metody, které bych mohl do svého pracovního života zakomponovat? Jak dlouho trvá vidět nějaké výsledky a co všechno bych měl očekávat? Opravdu to může pomoci snížit stres a zlepšit produktivitu? Rád bych slyšel o zkušenostech ostatních a jaké konkrétní tipy mají pro začátečníky. Děkuju!

158 slov
1.6 minut čtení
17. 12. 2022
Emil Holub

Mindfulness je fakt zajímavý téma, co se týče soustředění. Když se na to podíváš, jde hlavně o to, že ti to pomůže být víc přítomný a méně rozptýlený, což je v dnešní době dost těžký, když máš pořád spoustu věcí na práci. Místo multitaskingu se můžeš naučit se soustředit na jeden úkol a věnovat mu plnou pozornost.
Zkus třeba krátké sezení meditace nebo jen pár minut hlubokého dýchání před tím, než začneš pracovat. V praxi to znamená, že si uděláš čas na to, aby ses „přepnul“ do režimu soustředění. Můžeš začít s pár minutami denně a postupně zvyšovat dobu.
Pokud jde o výsledky, někteří lidé říkají, že po pár týdnech cítí rozdíl v tom, jak se dokážou soustředit. Může to taky pomoct snížit stres, protože když jsi na chvíli v klidu a soustředíš se na svůj dech nebo nějaký jednoduchý úkol, tak ti to dá pocit kontroly.