Succeed.cz/Fórum/Jak najít ty nejdůležitější úkoly, které mi přinesou nejvíc výsledků podle principu 80/20?

Jak najít ty nejdůležitější úkoly, které mi přinesou nejvíc výsledků podle principu 80/20?

Přemýšlím nad tím, jak efektivně řídit svůj čas a energii, a narazil jsem na princip 80/20. Vím, že se jedná o to, že 20 % činností může přinést 80 % výsledků, ale jak na to vlastně přijít? Jak zjistit, které úkoly nebo aktivity jsou těch 20 %, které mi dají největší přidanou hodnotu? Není to přece jen o tom, abych se zaměřil na to, co je urgentní, ale co je opravdu důležité pro můj rozvoj, kariéru a podnikání. Jakým způsobem mohu analyzovat své úkoly a zjistit, které z nich opravdu stojí za to? Má někdo tipy nebo strategie, jak na to? Mám pocit, že se často topím v rutinních povinnostech a zapomínám na věci, které by mi mohly přinést skutečné výsledky. Jak si nastavujete priority a jak rozpoznáváte, co je klíčové a co ne? Jaké metody používáte k tomu, abyste se ujistili, že se soustředíte na tu správnou práci? Hledám nějaké konkrétní příklady nebo nástroje, které by mi pomohly lépe organizovat svůj čas a činnosti. Děkuji!

166 slov
1.7 minut čtení
27. 4. 2023
Miroslav Paleček

Zamysli se nad tím, co děláš a jaké úkoly ti přinášejí nejvíc výsledků. Zkus si vést seznam aktivit, které děláš a pak je ohodnotit podle toho, co ti přineslo nejlepší výsledky. Můžeš také použít metodu Eisenhowerova boxu, abys oddělil to důležité od urgentního. Také pomáhá mít jasné cíle a pravidelně si kontrolovat pokrok. Zkus si naplánovat týden dopředu a vyčlenit si čas na ty klíčové úkoly, které ti posunou kariéru nebo podnikání. Můžeš použít nástroje jako Trello nebo Todoist pro lepší organizaci. Klíčové je nepropadat rutině a dávat si pozor na to, co má skutečně hodnotu.

96 slov
1 minut čtení
17. 12. 2024
Adam Hloušek

Jasně, to je věčný problém! Nejlepší je začít s analýzou toho, co děláš. Zkus si na týden zapisovat všechny úkoly, co děláš, a pak se zamyslet, jaký měly dopad. Které z těch aktivit ti skutečně přinesly výsledky? Můžeš si udělat třeba mřížku s urgentností a důležitostí – co je urgentní a zároveň důležité? To by mělo být tvoje priorita.

Dobrý tip je taky si stanovit nějaké měřitelné cíle. Tím pádem uvidíš, které úkoly tě k těm cílům dostávají nejrychleji. Nezapomeň se i občas zastavit a zhodnotit, co opravdu funguje a co ne. Občas můžeš narazit na něco, co ti dává větší hodnotu než jsi myslel.

Další možností jsou techniky jako Pomodoro nebo Eisenhowerova matice, která ti pomůže lépe zorganizovat čas a soustředit se na důležité úkoly. Také nezapomínej delegovat věci, které nejsou pro tebe klíčové. Ať už to jsou rutinní úkoly nebo něco jiného, ušetří ti to energii na to důležitější. Takže shrnuto – analyzuj, měř, prioritizuj a deleguj.

158 slov
1.6 minut čtení
16. 8. 2024
Barbora Sládková
Succeed.cz/Články/Motivace a produktivita
Co obnáší princip 80/20 v osobní produktivitě? Jak identifikovat klíčové úkoly, které přinesou největší výsledek.Objevte, jak můžete využít princip 80/20 ve své osobní produktivitě k dosažení lepších výsledků s menším úsilím. Naučte se identifikovat klíčové úkoly...
1000 slov
10 minut čtení
29. 6. 2021
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky