Jak říct kolegovi, že potřebuju klid na práci?
V poslední době se mi stále častěji stává, že při práci v kanceláři se nemůžu soustředit. Mám kolem sebe kolegu, který je neustále v rozhovorech, dělá si legraci a hodně mě rozptyluje. Snažím se maximálně koncentrovat na své úkoly, ale občas je to prostě k nevydržení. Nechci mu udělat problém nebo ho nějak urazit, přeci jen jsou to věci, které se dají řešit slušně. Nemám ale tušení, jak mu říct, že potřebuji klid na práci. Měl bych to s ním probrat osobně nebo třeba napsat e-mail? Jaká by mohla být ta správná formulace? Bojím se, že když mu to řeknu, tak si o mě pomyslí, že jsem nějaký fracek nebo že mu chci zakazovat bavit se. Vždyť přeci v týmu je důležité mít dobré vztahy a já nechci, aby to vypadalo, že jsem protivný. Uvažoval jsem také o tom, jestli bych nemohl zkusit najít nějaké místo mimo kancelář, ale zas bych rád pracoval s ostatními a nechci být odříznutý od kolektivu. Takže co teď? Jak to co nejlépe vybalit a přitom si udržet dobré pracovní vztahy? Je nějaká osvědčená metoda, jak situaci vyřešit bez konfliktu? Předem díky za všechny rady!