Succeed.cz/Fórum/Jak mi může AI pomoct v marketingu? A jak začít?

Jak mi může AI pomoct v marketingu? A jak začít?

Když se dneska podívám na to, jak se marketing vyvíjí, tak si říkám, že umělá inteligence musí hrát obrovskou roli. Ale jak vlastně může AI pomoct nám, malým podnikatelům nebo marketérům, kteří se snažíme prorazit v této digitální džungli? Mám pocit, že je toho tolik, co bychom mohli využít – od analýzy dat, přes optimalizaci kampaní až po automatizaci procesů. Ale kde začít? Myslím si, že je důležité mít přehled o tom, jaké nástroje jsou k dispozici a jak je efektivně využít. Například, existují nějaké konkrétní platformy nebo software, které byste doporučili pro sledování chování zákazníků? Jak moc je důležité mít správná data a jak můžeme zajistit, že naše marketingové strategie jsou založeny na těchto datech? A co personalizace – slyšel jsem, že AI může pomoci s cílením reklamy tak, aby oslovila správné lidi ve správný čas. Je to pravda? Jak tedy můžu začít s implementací těchto technologií do svých kampaní? Čekám na nějaké tipy nebo rady od těch z vás, kteří už máte zkušenosti s AI v marketingu. Jaké byly vaše první kroky? Jak jste se učili a přizpůsobovali se novým technologiím? Díky! Zajímá mě to opravdu hodně a myslím, že to může posunout naše podnikání na další úroveň.

200 slov
2 minut čtení
18. 9. 2022
Michal Macek

Takže AI v marketingu, to je fakt téma. Mám pocit, že to může být super nástroj pro malé podnikatele. Například, nástroje jako Google Analytics nebo Hotjar ti můžou pomoct sledovat chování zákazníků na webu. Ty data jsou důležitý, protože bez nich nevíš, co funguje a co ne.

Pak tu jsou platformy jako HubSpot nebo Mailchimp, které mají automatizaci – můžeš posílat personalizovaný e-maily na základě toho, co si lidi prohlíželi. To cílení reklamy je taky klíčový, AI ti může pomoct najít správný publikum a optimalizovat kampaně, takže nemusíš vyhazovat prachy za něco, co nefunguje.

Začít můžeš tím, že se podíváš na nějaké online kurzy nebo přímo na weby těchto nástrojů. Zkoušej různý věci a uvidíš, co ti sedne. Na začátku to chce trochu experimentování a učení se z chyb. Takže klidně zkusit i free verze nástrojů a postupně přecházet na placené funkce, až zjistíš, co opravdu potřebuješ.

146 slov
1.5 minut čtení
25. 10. 2024
Miroslav Khýr

Když jde o marketing s AI, tak je to fakt game changer. Můžeš využít nástroje na analýzu dat, což ti pomůže pochopit, co tvoji zákazníci chtějí. Například Google Analytics a podobné platformy ti dají přehled o návštěvnosti a chování lidí na tvém webu. Pro sledování zákaznického chování můžeš zkusit něco jako Hotjar nebo Crazy Egg, ty ti ukážou, jak lidi interagují s tvým webem.

Personalizace je taky velký téma – AI ti může pomoct cílit reklamy přesně na ty správný lidi. Například Facebook Ads a Google Ads mají funkce, který využívají strojový učení, aby oslovily správné audience.

Začít můžeš tím, že si uděláš malý výzkum, co všechno je na trhu. Zkus si vybrat pár nástrojů a postupně je implementovat do svých kampaní. Není potřeba se hned vrhnout do všeho – klidně začni s jedním nebo dvěma nástroji a uč se při tom, jak fungují. Časem zjistíš, co ti sedí nejvíc. Nezapomeň na důležitost dat, bez nich se těžko dělají efektivní strategie. Takže sbírej data a analyzuj je! To je základ.

170 slov
1.7 minut čtení
17. 10. 2024
Tereza Vobořilová
Succeed.cz/Články/Trendy v podnikání
Jak implementace umělé inteligence mění podnikatelskou krajinu?Objevte, jak umělá inteligence transformuje podniky a zvyšuje jejich efektivitu a rozhodovací schopnosti. Přečtěte si více na Succeed.cz!
1000 slov
10 minut čtení
8. 9. 2022
Markéta Hájková
Přečíst článek
Podobné otázky