Succeed.cz/Fórum/Jak dlouho by měla trvat prezentace mého startupu?

Jak dlouho by měla trvat prezentace mého startupu?

Když se přemýšlí o přípravě prezentace pro startup, člověk si určitě klade spoustu otázek, ale jedna z nejdůležitějších je, jak dlouho by vlastně taková prezentace měla trvat. Mám pocit, že když se snažím shrnout všechny klíčové body, které chci sdělit potenciálním investorům nebo partnerům, tak se mi to většinou rozpíná na hodiny. Na druhou stranu vím, že nikdo nemá čas poslouchat hodinové monology, zvlášť v dnešní digitální době, kdy je pozornost lidí tak krátká. Zajímalo by mě, jaké jsou ideální limity časové délky? Je lepší držet se nějaké osvědčené normy jako třeba 10-15 minut, nebo je možné jít i delší cestou, pokud mám opravdu co říct? A co když mám hodně vizuálů a dat, které chci ukázat? Jak to vše vměstnat do rozumného času bez toho, abych ztratil zájem publika? Napadá mě také otázka, jestli by měla být prezentace stejná při různých typech prezentací – třeba na investorském pitchi versus při networkingovém eventu. Jak moc se liší přístup a délka v těchto dvou případech? Je důležité mít flexibilní strukturu prezentace? Rád bych slyšel názory a zkušenosti ostatních, jak jste to řešili vy a co vám fungovalo. Děkuji!

187 slov
1.9 minut čtení
23. 6. 2023
Richard Konečný
Richard Konečný

Prezentace startupu by měla být co nejefektivnější a ideálně 10-15 minut. To je tak akorát, aby si lidi udrželi pozornost a ty stihl říct klíčové věci. Pokud máš hodně vizuálů nebo dat, zkús to zestručnit, nebo vybrat jen to nejdůležitější. Na investorských pitchích se držíš víc faktů a čísel, zatímco na networkingových akcích můžeš být víc uvolněnej a mluvit o vizi. Flexibilita je důležitá – mít možnost přizpůsobit prezentaci publiku je super. I tak ale platí, že krátce a výstižně je nejlepší způsob, jinak lidi odpadnou. Měj jasné hlavní body a neboj se zkoušet, co zabírá.

96 slov
1 minut čtení
13. 5. 2024
Richard Němec
Richard Němec

Prezentace by měla být tak 10 až 15 minut, to je taková zlatá střední cesta. Dlouhý monolog nikoho nezajímá, radši rychle a výstižně. Pokud máš spoustu vizuálů a dat, snaž se je zjednodušit a vybrat jen to nejdůležitější. Když to přeženeš, lidi začnou odcházet nebo se ztrácet v myšlenkách. Co se týče různých typů prezentací, na investorském pitchi chceš víc detailů a konkrétní čísla, zatímco na networkingovém eventu můžeš být víc obecný a uvolněný. Flexibilita je fakt důležitá, měj připravené různé varianty podle publika a situace. Na závěr, trénuj to, abys byl pohotový a uměl reagovat na otázky. Držím palce!

100 slov
1 minut čtení
28. 12. 2023
Markéta Fojtíková
Markéta Fojtíková
Podobné otázky