Jak dlouho by měla trvat prezentace mého startupu?
Když se přemýšlí o přípravě prezentace pro startup, člověk si určitě klade spoustu otázek, ale jedna z nejdůležitějších je, jak dlouho by vlastně taková prezentace měla trvat. Mám pocit, že když se snažím shrnout všechny klíčové body, které chci sdělit potenciálním investorům nebo partnerům, tak se mi to většinou rozpíná na hodiny. Na druhou stranu vím, že nikdo nemá čas poslouchat hodinové monology, zvlášť v dnešní digitální době, kdy je pozornost lidí tak krátká. Zajímalo by mě, jaké jsou ideální limity časové délky? Je lepší držet se nějaké osvědčené normy jako třeba 10-15 minut, nebo je možné jít i delší cestou, pokud mám opravdu co říct? A co když mám hodně vizuálů a dat, které chci ukázat? Jak to vše vměstnat do rozumného času bez toho, abych ztratil zájem publika? Napadá mě také otázka, jestli by měla být prezentace stejná při různých typech prezentací – třeba na investorském pitchi versus při networkingovém eventu. Jak moc se liší přístup a délka v těchto dvou případech? Je důležité mít flexibilní strukturu prezentace? Rád bych slyšel názory a zkušenosti ostatních, jak jste to řešili vy a co vám fungovalo. Děkuji!
![Richard Konečný](https://static.succeed.cz/R/fc73979f4ea7ef7b9f66fbd6bb3bbba672c2e781.webp)