Succeed.cz/Fórum/Jaké nástroje existují pro analýzu konkurence?

Jaké nástroje existují pro analýzu konkurence?

Když se pustím do podnikání, ať už je to e-shop, blog nebo jiný druh online projektu, vždycky mě zajímá, co dělá moje konkurence. Chtěl bych vědět, zda existují nějaké konkrétní nástroje, které mi pomohou zjistit, jaké strategie používají úspěšné firmy na trhu. Jakým způsobem třeba sledují trendy nebo jakým způsobem optimalizují své webové stránky pro vyhledávače? Mám na mysli nástroje, které by mi mohly poskytnout přehled o klíčových slovech, které moje konkurence používá, nebo jak srovnávají své výkonnostní ukazatele. Myslím, že sledování konkurence by mi mohlo hodně pomoci v tom, abych mohl lépe plánovat své vlastní marketingové strategie a udržet se před nimi. Takže pokud někdo má zkušenosti s nějakými konkrétními nástroji pro analýzu konkurence, neváhejte se podělit! Jsou nějaké zdarma verze těchto nástrojů? Nebo naopak doporučujete spíše placené možnosti? Jaké máte zkušenosti s jejich použitím a jakou hodnotu vám přinesly? Díky za všechny tipy a názory!

147 slov
1.5 minut čtení
24. 9. 2023
Zuzana Vítková
Zuzana Vítková

K tomu sledování konkurence je fajn pár nástrojů, co ti můžou hodně pomoct. Třeba SEMrush nebo Ahrefs jsou super na analýzu klíčových slov a vidíš, co dělají ostatní weby, jak se optimalizují pro vyhledávače. Můžeš tam zjistit i jejich zpětné odkazy a co všechno dělají na sociálních sítích. Je to placené, ale bývá tam zkušební verze.

Pak je tu i SpyFu, ten ti ukáže, na jaká slova cílí tvá konkurence a kolik za to platí. A pokud hledáš něco zdarma, tak Google Alerts ti může posílat upozornění na novinky ohledně konkurence.

Další tip je použít SimilarWeb, ten ukazuje návštěvnost webů a odkud ty návštěvy přicházejí. Jo a nezapomeň na Facebook Audience Insights, když děláš něco v sociálních médiích. Tyhle nástroje ti fakt můžou dát dobrý přehled o tom, co funguje a co ne.

132 slov
1.3 minut čtení
27. 8. 2023
Helena Havlíčková
Helena Havlíčková

Jasně, sledování konkurence je super důležitý. Existuje hromada nástrojů, co ti můžou pomoct. Třeba SEMrush nebo Ahrefs jsou fakt populární pro analýzu klíčových slov a SEO. Můžeš zjistit, na jaká slova se tvá konkurence zaměřuje a jak si vedou v hodnocení. Pak je tu Moz, ten má pěkné funkce pro sledování pozic a backlinky.

Pokud hledáš něco zdarma, tak Google Alerts ti může posílat notifikace o zmínkách konkurence. Užitečný je i Ubersuggest, ten ti dá nějaký základní přehled bez placení.

Pak doporučuju kouknout na SimilarWeb nebo SpyFu, kde se můžeš podívat na návštěvnost stránek a PPC kampaně.

Osobně mám dobré zkušenosti s placenými nástroji, ale i ty free verze ti můžou dát dobrou představu. Klíčový je se na to koukat pravidelně a sledovat změny v čase.

125 slov
1.3 minut čtení
28. 2. 2024
Zdeňka Soukupová
Zdeňka Soukupová
Podobné otázky