Succeed.cz/Fórum/Jak se efektivně síťovat na tradičních akcích? Nějaké tipy?

Jak se efektivně síťovat na tradičních akcích? Nějaké tipy?

Když se chystám na nějakou tradiční akci, ať už je to networkingový večer, konference nebo firemní setkání, vždycky mám pocit, že bych měl mít nějaký plán. Rád bych se zeptal, jak vlastně efektivně síťovat na těchto akcích. Slyšel jsem o různých strategiích, ale v praxi je to pro mě celkem výzva. Jaké jsou nejlepší tipy, jak oslovit lidi, aniž bych působil trapně nebo nátlakově? Je lepší začít s malými rozhovory nebo se rovnou pustit do něčeho hlubšího? Mám také obavy z toho, že pokud neznám nikoho, budu se cítit osaměle a nebudu mít s kým mluvit. Jaké jsou osvědčené metody pro prolomení ledu? A co si vlastně připravit předem? Měli byste mít v kapse nějaké vtipy nebo příběhy? A co třeba vizitky? Je důležité je mít u sebe a rozdávat je na potkání? Zajímalo by mě také, jak správně reagovat, když někdo přistoupí ke mně – mám se snažit o malé rozhovory nebo ihned přejít na konkrétní témata? Jaký je ideální způsob, jak zachovat kontakt po akci? Měli bychom posílat e-maily, nebo spíš využít sociální sítě jako LinkedIn? Taky přemýšlím o tom, jestli je nějaká vhodná doba na follow-up po akci. Jak to vlastně udělat tak, abychom byli zapamatovatelní a zároveň nenarušovali osobní prostor druhých? Byl bych rád za jakékoli tipy a zkušenosti od lidí, kteří s tím mají víc zkušeností alebo mají nějaké dobré rady. Jak jste to dělali vy?

231 slov
2.3 minut čtení
9. 8. 2023
Eduard Horák

Když jdeš na networking, tak si dej pozor na pár věcí. Hlavně se neboj oslovit lidi, většina z nich je tam taky, aby poznali nové lidi. Začni s malýma konverzacema, třeba se zeptej, co je přivedlo na akci nebo co dělají. To je skvělý způsob, jak prolomit led. Měj v kapse vizitky, ale nesnaž se je rozdávat na potkání bez důvodu. Lepší je navázat nějakou konverzaci a až pak nabídnout vizitku. Důležitý je poslouchat – ukážeš tak zájem o druhé a to vždycky funguje. Když někdo přistoupí k tobě, klidně začni s něčím lehkým a pak se dostávej k vážnějším tématům, pokud to půjde. Po akci bych doporučil poslat kontakt přes LinkedIn, tak to dneska dělá většina lidí. Nezapomeň na follow-up do týdne max., aby si tě pamatovali. A pokud máš nějakou zajímavou historku nebo vtip, můžeš ji použít jako ledoborec. Ale nebuď moc nátlakový a dej lidem prostor. Hlavně se užívej tu atmosféru a buď otevřený novým možnostem!

159 slov
1.6 minut čtení
9. 2. 2024
Simona Zichová

Když jdeš na networkingovou akci, je fakt dobrý mít plán, ale ne nějaký striktní. Zkus si říct, že oslovíš aspoň 3 nový lidi, to je fajn cíl. Vždycky začni s něčím jednoduchým, klidně se ptej na to, co je přivedlo na akci nebo co dělají. Malé rozhovory jsou skvělý na rozjezd, hlavně když neznáš nikoho. Když někdo přijde k tobě, usměj se a ptej se – to je většinou vítaný. Vizitky? Určitě je měj u sebe, ale nesnaž se je cpát každému do ruky hned na začátku. Je lepší nejdřív navázat nějaký kontakt.

Pokud se ti podaří navázat zajímavější konverzaci, zkus se zeptat na společné zájmy nebo názory na aktuální témata v oboru, to lidi baví. Po akci bys měl kontaktovat lidi do pár dnů – LinkedIn je super, ale nezapomeň i na e-maily, pokud si je vyměníte. Buď originální, nezapomeň zmínit něco z konverzace, ať mají pocit, že sis je zapamatoval.

A nakonec – buď sám sebou a nesnaž se být někdo jiný. Člověk si tě lépe zapamatuje, když budeš autentický.

171 slov
1.7 minut čtení
1. 8. 2024
Irena Adamcová
Succeed.cz/Články/Mentorship
Kde hledat mentory: Online platformy versus tradiční networkingObjevte, jak efektivně najít mentory v digitálním věku a jaké jsou výhody online platforem oproti tradičnímu networkingu.
1000 slov
10 minut čtení
20. 7. 2022
Petra Svobodová
Přečíst článek
Podobné otázky