Succeed.cz/Fórum/Jak nastavit priority, když máte neustále nové požadavky od klientů?

Jak nastavit priority, když máte neustále nové požadavky od klientů?

V poslední době se mi stává, že mám na stole tolik různých požadavků od klientů, že nevím, kde začít. Každý den přicházejí nová zadání, a já se snažím být flexibilní a reagovat na to, co je aktuálně nejdůležitější. Ale jak si vlastně nastavit priority, když máte tolik různých úkolů a každý klient chce, aby byl jeho projekt na prvním místě? Někdy mám pocit, že se nořím do chaosu a nedokážu se soustředit na to, co je opravdu důležité. Dává smysl mít nějaký systém nebo metodu, jak si řídit čas, abych se vyhnul stresu a zmatkům? Zkoušel jsem různé techniky jako Eisenhowerovu matici nebo Kanban tabuli, ale pořád cítím, že to není ono. Jaké další způsoby by mohly pomoct při určení toho, co udělat jako první? A co když klienti tlačí na termíny? Jak se s tím vypořádat bez toho, aby člověk ztratil kvalitu své práce? Měli byste nějaké tipy nebo rady, jak lépe organizovat pracovní den při takovém množství poptávky? Případně jak komunikovat s klienty ohledně prioritizace jejich projektů? Děkuji za jakoukoli pomoc!

173 slov
1.7 minut čtení
15. 4. 2024
Simona Pavlíková

Mám podobné problémy, je to fakt oříšek. Zkusil jsi se dohodnout s klienty na nějakých termínech, co by pro ně byly přijatelné? Místo toho, aby každý projekt byl urgentní, můžeš si s nimi sednout a vysvětlit, že některé úkoly prostě potřebují víc času na kvalitní zpracování. Pokud máš víc požadavků, zkus si udělat seznam a ohodnotit je podle důležitosti a naléhavosti. Někdy pomůže mít na očích, co je opravdu priorita.

Myslím, že by ti mohla pomoct i metoda time blocking – rozděl si den na bloky, kdy se budeš věnovat konkrétnímu klientovi nebo projektu. Tak si aspoň trochu udržíš fokus a zároveň se vyhneš tomu, že ti do toho budou neustále skákat nové požadavky.