Succeed.cz/Fórum/Co je to technika pomodoro a jak ji kombinovat s mindfulness?

Co je to technika pomodoro a jak ji kombinovat s mindfulness?

Nedávno jsem narazil na pojem technika pomodoro a zajímalo by mě, co vlastně přesně obnáší. Slyšel jsem, že se jedná o nějaký způsob organizace času, ale nejsem si úplně jistý, jak to funguje. Měli byste mi prosím přiblížit princip této techniky? Jak se vlastně používá a na co všechno se hodí? Vím, že pomodoro je italský termín pro rajče a to souvisí s nějakým časovačem, ale to je tak všechno, co vím.

A pak jsem také slyšel o mindfulness a jeho vlivu na produktivitu a celkovou pohodu. Jak by šlo tyto dvě věci spojit? Mám dojem, že když člověk pracuje intenzivně během těch pomodorových intervalů, tak by měl být schopen lépe se soustředit a využít mindfulness k tomu, aby se uvolnil mezi těmi intervaly. Můžete mi říct, jak přesně to kombinovat? Jaké praktiky mindfulness by mohly být efektivní během těch přestávek? A jak dlouhé by měly být ty přestávky mezi jednotlivými pomodorovými bloky? Myslíte si, že je dobré cvičit mindfulness i během samotné práce? A co vlastně dělat, když se člověk během pomodorových intervalů neustále rozptyluje? Je tady nějaký tip nebo trik, který by mohl pomoct?

Předem díky za všechny rady a tipy! Rád bych se dozvěděl více o tom, jak zlepšit svou produktivitu a zároveň si uchovat klidnou mysl.

209 slov
2.1 minut čtení
19. 9. 2024
Rudolf Skála

Technika pomodoro je fakt super způsob, jak si zorganizovat čas a zvýšit produktivitu. V podstatě to funguje tak, že pracuješ intenzivně 25 minut, pak máš 5 minut pauzu. Po čtyřech těchto intervalech (tzv. pomodorách) si dáš delší pauzu, třeba 15-30 minut. Jméno pochází od italského slova pro rajče, protože Francesco Cirillo, kdo to vymyslel, používal kuchyňský časovač ve tvaru rajčete.