Succeed.cz/Fórum/Jak vyvážit home office a kancelářské dny?

Jak vyvážit home office a kancelářské dny?

V poslední době se stále častěji setkáváme s tématem, jak správně kombinovat práci z domova a docházení do kanceláře. Mám pocit, že mnozí z nás už mají nějaké zkušenosti s home office, ale často se cítím zmateně, když se snažím najít ten správný balanc. Je to pro mě důležité, protože chci být produktivní jak doma, tak i v kanceláři. Jak se dá vůbec vyrovnat mezi těmito dvěma prostředími? Zajímalo by mě, jestli máte tipy na to, jak si nastavit pracovní režim, když třeba vím, že mám den strávit v kanceláři a další den budu zase doma. Jaké jsou vaše osvědčené metody pro efektivní plánování pracovního dne v obou těchto situacích? Co třeba dělat v těch dnech, kdy je člověk na home office a rozptylují ho různé domácí povinnosti nebo rodina? Je lepší mít pevně daný harmonogram nebo si spíš nechat nějakou volnost? A jak to snášet psychicky? Někdy se mi zdá, že po dni stráveném doma je těžké přepnout na kancelářské myšlení a naopak. Jakým způsobem si udržujete motivaci a soustředění v obou těchto prostředích? Je tu někdo, kdo má podobné dilema jako já? Jak jste to zvládli vy? Každý tip nebo rada by opravdu pomohly.

196 slov
2 minut čtení
30. 10. 2020
Natálie Valentová

Myslím, že je to fakt o osobním nastavení. Když mám home office, snažím se mít jasný plán – ráno dodělat nějaké věci, co potřebuju, pak třeba pauza na oběd a po obědě další úkoly. Důležité je si oddělit pracovní čas od domácích povinností. Zkouším mít pracovní prostor oddělený od zbytku bytu, abych se nemusel rozptylovat. Na dny v kanceláři je fajn mít seznam úkolů, co chci stihnout, abych využil ten čas naplno. Je to jiná atmosféra a můžeš tam lépe komunikovat s kolegy. Co mě ale hodně pomáhá je mít rituály – třeba si ráno udělat kávu a přečíst si zprávy nebo si na konci dne shrnout, co jsem všechno udělal. Tak se líp přepínám mezi těmito režimy. Psychicky to chce taky zvládnout, když jsi celý den doma, tak si dopřej chvíli pauzu od všeho. Taky dává smysl mít nějakou aktivitu po práci, abych vybil stres. Každý to má jinak, ale zkus si najít, co ti sedí nejvíc.

158 slov
1.6 minut čtení
12. 12. 2024
Patrik Kroupa

Tohle je věčný problém. Hlavně se snažím mít jasný režim, což na home office docela pomáhá. Ráno si dám stejný čas na vstávání jako když jdu do kanceláře, abych si udržel rutinu. Plánuju si den dopředu a dělám si seznam úkolů, což mi dává pocit, že mám kontrolu nad tím, co musím udělat. Když jsem doma, tak se snažím vymezit si čas na práci a čas na domácí povinnosti, což není vždycky jednoduché, ale pomáhá to. Pokud mi někdo doma volá nebo mě rozptyluje, snažím se být asertivní a říct jim, že teď potřebuju klid.

Co se týče přepínání mezi kanceláří a domovem, to je fakt o zvyku. Pomáhá mi třeba po dni v kanceláři udělat nějaký rituál – třeba si na cestě domů pustit oblíbenou hudbu nebo podcast. To mě trochu „přepne“ do jiného módu. Na home office zkouším spíš pracovat v klidnější části bytu, kde není tolik rušivých elementů.

A psychicky? No, je to občas těžký. Občas mám pocit, že sedím doma furt a nemám ten „kancelářský“ vibe. Mít jasné hranice mezi pracovním a osobním prostorem je důležitý. Takže když skončím s prací, snažím se fyzicky opustit pracovní místo (třeba se projít ven) - to fakt pomáhá.

Celkově je dobrý experimentovat a najít si to svoje. Někdo má rád pevný harmonogram, jiný zase volnost. Každému funguje něco jinýho.

218 slov
2.2 minut čtení
9. 1. 2025
Marcela Balounová
Succeed.cz/Články/Innovace v podnikání
Budoucnost práce: Jak hybridní modely transformují podnikáníObjevte, jak hybridní pracovní modely mění podnikání a ovlivňují spokojenost a efektivitu zaměstnanců. Přehled výhod, nevýhod a budoucnosti práce.
1000 slov
10 minut čtení
25. 10. 2020
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky