Succeed.cz/Fórum/Jak zůstat disciplinovaný při práci z domova?

Jak zůstat disciplinovaný při práci z domova?

Práce z domova je v poslední době stále populárnější, ale já se s tím nějak nemůžu popasovat. Mám problém s disciplínou. Když sedím u svého stolu, obvykle mě láká se podívat na sociální sítě nebo se jít podívat na Netflix, místo abych se soustředil na práci. Zkoušel jsem už různé techniky, jako je Pomodoro nebo si nastavovat přesně rozdělený čas na práci a pauzy, ale stejně mě vždycky něco rozptýlí. Jak to děláte vy? Jak si vlastně udržujete tu disciplínu a motivaci, když pracujete z domova? Myslíte, že je důležité mít nějaký pevný režim nebo rutinu? Co třeba vaší pracovní prostor? Udělali jste něco speciálního, aby to bylo pro vás příjemnější a soustředěnější? Dáváte si nějaké cíle na den nebo týden? Hledám tipy a rady, co funguje ostatním. Jak se vyrovnáváte s prokrastinací, když nikdo nestojí nad vámi a nehlídá vás? Zajímalo by mě také, jestli máte nějaké oblíbené aplikace nebo nástroje, které vám pomáhají udržet se na trati. Každopádně, jak to vidíte vy? Co byste mi doporučili, abych zůstal disciplinovaný a produktivní při práci z domova?

177 slov
1.8 minut čtení
25. 3. 2024
Šárka Pešková

Když pracuju z domova, tak se snažím dodržovat pár jednoduchých pravidel. První je mít jasně vymezený pracovní prostor, ideálně někde, kde se necítím jako doma v obýváku. Snažím se, aby to bylo místo jen na práci. Co se týče rutiny, tak si dělám seznam úkolů na den a to mi pomáhá zůstat na trati. Mám práci rozdělenou do bloků, používám k tomu třeba aplikaci Trello nebo Todoist, abych nezapomněl na důležité věci.

Od rána mám jasný plán a snažím se dodržovat časové úseky. Když cítím potřebu prokrastinovat, tak si dám krátkou pauzu, ale vím, že max. na 5 minut. Dobrý je i vyhnout se sociálním sítím během pracovní doby – buď je blokuju, nebo mám čas na prohlížení až po práci.