Succeed.cz/Fórum/Jak překonat psychické bariéry při prodeji?

Jak překonat psychické bariéry při prodeji?

Proč je pro mě tak těžké prodávat? Když se snažím prodat něco, cítím na sobě obrovský tlak a nervozitu. Jsem si vědom toho, že prodej je klíčový pro úspěch každého podnikání, ale pokaždé, když mám prezentovat svůj produkt nebo službu, dostanu strach a obavy z odmítnutí. Jak to, že jiní lidé to zvládají tak snadno a já ne? Mám pocit, že mohu mít skvělou nabídku, ale když přijde na lámání chleba, jsem paralyzovaný strachem z neúspěchu. Často přemýšlím o tom, co si lidé o mně myslí nebo jak mě budou hodnotit, když se pokusím něco prodat. Je normální mít tyto psychické bariéry? Jak se s tím vůbec dá pracovat? Zkoušel jsem různé techniky, jako je pozitivní myšlení nebo vizualizace úspěchu, ale stále se mi nedaří překonat ten blok. Má někdo zkušenosti s tím, jak se dostat přes psychické bariéry a zvýšit svou sebedůvěru při prodeji? Co fungovalo vám? Jaké tipy nebo strategie byste doporučili, abych mohl začít prodávat bez strachu a obav? Jak se vypořádat s negativním hlasem v hlavě, který mi neustále říká, že selžu? Chtěl bych slyšet vaše názory na to, jak se vyrovnat s těmito vnitřními překážkami a jak se stát úspěšnějším prodejcem.

196 slov
2 minut čtení
16. 1. 2025
Zuzana Dvořáčková

Myslím, že to zná hodně lidí. Prodej je fakt těžký, protože tam hraje hlava velkou roli. Ten strach z odmítnutí a hodnocení je normální. Zkus se na to podívat jinak – místo aby ses soustředil na sebe a co si o tobě myslí ostatní, zaměř se na to, co tvůj produkt nebo služba mohou přinést druhým. Věnuj se tomu, proč vůbec prodáváš. Když se ti podaří vnitřně se propojit s hodnotou toho, co nabízíš, můžeš ten tlak trošku snížit.