Succeed.cz/Fórum/Jak začít investovat do kryptoměn, když jsem úplný začátečník?

Jak začít investovat do kryptoměn, když jsem úplný začátečník?

Chtěl bych se zeptat, jak vlastně začít investovat do kryptoměn, když jsem naprostý nováček a nemám s tím žádné zkušenosti. Zajímá mě, co všechno bych měl vědět předtím, než se pustím do toho světa digitálních měn. Jaké jsou ty první kroky, které bych měl udělat? Mám si nejdřív něco nastudovat o různých kryptoměnách, nebo je lepší rovnou začít s nějakou konkrétní měnou? Taky by mě zajímalo, jestli je potřeba mít nějakou peněženku na kryptoměny a jak vlastně fungují burzy. Jak se vyhnout podvodům a ztrátám? A co třeba náklady spojené s investováním - jsou nějaké poplatky, které bych měl mít na paměti? Myslíte si, že je lepší začít s menšími částkami, nebo je lepší hned investovat více peněz? Rád bych slyšel i názory lidí, kteří už mají nějaké zkušenosti, co se jim osvědčilo a co naopak ne. Je důležité sledovat trh a jeho vývoj, nebo se na to mám dívat spíš jako na dlouhodobou investici? Jaký je váš názor na kryptotrhy obecně, má to smysl? Každá rada by mi opravdu pomohla!

171 slov
1.7 minut čtení
25. 12. 2021
Alois Vobořil

Začít s investováním do kryptoměn není tak složitý, ale chce to si nejdřív něco nastudovat. Doporučuji začít s nějakými základními informacemi o kryptoměnách, jako je Bitcoin, Ethereum a další. Zjisti, jak fungují blockchainy a co to vlastně ty kryptoměny jsou. Pak si určitě vytvoř peněženku - můžeš zvolit softwarovou (mobilní) nebo hardwarovou (fyzickou), záleží na tom, jak moc chceš být zabezpečený.

Burzy jsou místa, kde kupuješ a prodáváš kryptoměny, takže si vyber nějakou ověřenou. Na začátku doporučuju investovat menší částku, naučíš se, jak to funguje bez velkého rizika. Poplatky na burzách obvykle bývají za obchodování, tak se na to koukni. A co se týče podvodů, vždycky si ověřuj a nedávej nikomu svoje klíče nebo hesla.