Succeed.cz/Fórum/Kde najít motivaci, když pracuji sám z domova?

Kde najít motivaci, když pracuji sám z domova?

Pracuji z domova už nějakou dobu a musím říct, že je to pro mě občas opravdu náročné. Když jsem byl v kanceláři, bylo to snadnější – kolegové kolem mě, atmosféra, celkově ten pocit sounáležitosti a tlaku, že musím odvednout svou práci. Teď ale sedím doma u počítače a často se mi stává, že se prostě nemůžu donutit k práci. Ztrácím motivaci a někdy vůbec nevím, jak z toho ven.

Zkoušel jsem různé techniky – plánování dne, časové bloky, dokonce i meditace. Ale stejně se mi stává, že se ztratím v přestávkách nebo na sociálních sítích. Všichni kolem mě říkají, že bych měl mít jasný plán a držet se ho, ale když všechno dělám sám a nemám žádného šéfa ani tým, tak je to prostě těžké. Hlavně teď, když venku svítí slunce a láká mě jít ven místo toho, abych seděl u stolu.

Jak to děláte vy? Jak najít tu správnou motivaci, když pracujete sami? Máte nějaké tipy nebo triky, které vám pomáhají zůstat soustředění a produktivní? Jak si nastavujete cíle, abyste měli pocit pokroku? Přemýšlím i o tom, jestli by mi pomohlo se třeba spojit s lidmi na stejné vlně – ale kde takové lidi potkat? Je podle vás lepší mít nějakého parťáka na dálku nebo raději pracovat úplně sám? Hledám jakoukoli inspiraci nebo radu!

213 slov
2.1 minut čtení
9. 9. 2024
Alena Fučíková

Když děláš z domova, je to fakt výzva, to znám. Mně osobně pomáhá mít nějakou ranní rutinu – třeba si udělat snídani, zapnout kávovar a pak si sednout k pracovním úkolům. Taky si stanovím malé cíle na den, aby to nebylo tak přehlcující. Když splním něco menšího, cítím se líp a mám motivaci pokračovat.

Zkus si udělat pracovní místo, které ti bude příjemný, ať už je to někde u stolu nebo v oblíbeném koutě v bytě. Jo, a co se týče přestávek – dej si čas na procházku ven, aspoň na 10 minut. Změna prostředí může hodně pomoct.