Succeed.cz/Fórum/Co dělat, když práce zabírá víc času než rodina?

Co dělat, když práce zabírá víc času než rodina?

Chtěla bych se s vámi podělit o svůj problém, který mě už nějakou dobu trápí. Pracuji na plný úvazek v rychle se měnícím oboru a mám pocit, že mi práce bere veškerý čas, který bych mohla věnovat své rodině. Ráda bych se zamyslela nad tím, co dělat, když mám stále více úkolů a projektů, které musím splnit, a na druhé straně vidím, jak mi utíkají chvíle s dětmi, partnerem a dalšími blízkými. Jak to udělat, aby se mi podařilo lépe vyvážit pracovní a osobní život? Zkoušela jsem různé techniky time managementu, ale zdá se mi, že i tak neustále přichází něco nového, co mě zaměstnává víc než bych chtěla. Kdybych se jen mohla vrátit domů a mít čas na společné večeře nebo výlety, místo toho abych se potýkala s e-maily a deadline. Je normální cítit se takto frustrovaná? Jak najít tu správnou rovnováhu mezi kariérním růstem a rodinným životem? Co radíte lidem v podobné situaci? Jaké jsou vaše strategie pro udržení zdravého vztahu k práci a rodině? Je možné zlepšit organizaci času bez toho, abych musela snižovat pracovní nasazení? Děkuji za jakékoli rady či zkušenosti!

185 slov
1.9 minut čtení
16. 1. 2025
Eliška Koutná

Zní to, že seš v dost těžký situaci. Určitě nejseš sama, spousta lidí řeší podobný problém s balancováním práce a rodiny. Zkus si udělat seznam priorit - co je pro tebe nejnutnější a na co se chceš zaměřit. Někdy pomůže i nastavit si pevný pracovní čas a pak se snažit odcházet z práce včas, i když to může být těžký. Možná bys mohla zkusit delegovat některé úkoly nebo říct ne novým projektům, pokud už jsi přeplněná. A taky se neboj mluvit se svým nadřízeným o tom, jak se cítíš. Může to pomoct najít lepší rovnováhu. Někdy stačí pár drobných změn, aby se přístup k času a rodině zlepšil. Ale hlavně si pamatuj, že rodina je důležitá a zaslouží si tvou pozornost.

121 slov
1.2 minut čtení
6. 12. 2024
Blanka Konečná