Succeed.cz/Fórum/Jak odpojit hlavu od práce po pracovní době?

Jak odpojit hlavu od práce po pracovní době?

V dnešní uspěchané době, kdy je většina z nás neustále online a práce se prolíná s osobním životem, se mi zdá čím dál tím těžší oddělit tyto dvě sféry. Jak to vlastně udělat, abych po skončení pracovní doby dokázal vypnout hlavu a nezapomínal na všechny úkoly a projekty, které mě v práci čekají? Když se vrátím domů, myšlenky na práci mi stále víří v hlavě a já se nedokážu soustředit na odpočinek nebo na rodinu. Zkoušel jsem různé techniky, ale nic nepomáhá. Někdy mám pocit, že i když už je večer, tak se mi mozek neustále vrací k pracovním záležitostem. Navíc mám obavy, že pokud se nebudu věnovat práci ani po pracovní době, tak mi něco uteče nebo se něco pokazí. Je tu někdo, kdo má podobné zkušenosti? Jakým způsobem vy zvládáte přepínat mezi pracovním a soukromým životem? Co děláte pro to, abyste se zbavili pracovních myšlenek a naplno si užili volný čas? Rád bych slyšel různé tipy a triky, protože tohle je pro mě opravdu zásadní téma a chtěl bych najít nějaké efektivní způsoby, jak si odpočinout a zároveň neztratit kontakt s pracovním světem.

185 slov
1.9 minut čtení
8. 9. 2024
Blanka Sýkorová

Jo, to znám. Je to fakt těžký, když se práce a osobní život tak proplétají. Zkusil jsem si nastavit nějaký jasný rituály, který mi pomáhají "vypnout" hlavu. Třeba, když skončím práci, dám si půlhodinku na něco jiného - může to bejt sport, čtení nebo třeba vaření. Jasně, někdy se mi to nedaří, ale aspoň se snažím. Další věc je, že jsem se naučil dělat si seznam úkolů na další den, abych si ujasnil, co mě čeká. Když mám ten seznam hotovej, tak mám pocit, že jsem si to z hlavy vyčistil. Taky doporučuju omezit používání telefonu a mailu po práci - aspoň na chvíli. Když už je večer, tak se prostě snažím soustředit na rodinu nebo na něco, co mě baví. Vím, že to není dokonalý a někdy se myšlenky stejně vracej zpátky, ale s tímhle jsem udělal aspoň malý pokrok.

141 slov