Succeed.cz/Fórum/Pomáhá Pomodoro s prokrastinací?

Pomáhá Pomodoro s prokrastinací?

Už dlouho se potýkám s prokrastinací a při hledání různých metod, jak se jí zbavit, jsem narazil na techniku Pomodoro. Mám pocit, že spousta lidí ji vychvaluje jako zázračný způsob, jak se soustředit a efektivněji pracovat. Zajímalo by mě, jestli skutečně funguje na překonávání prokrastinace nebo je to jen další rychlé řešení, které ve skutečnosti moc nepomůže. Slyšel jsem, že Pomodoro spočívá v tom, že si nastavíte 25 minut intenzivní práce a pak si dáte krátkou pauzu. Ale co když je právě ta první fáze pořádný problém? Jak si vůbec zvyknout na tak krátké úseky práce, když jsem zvyklý oddalovat úkoly na poslední chvíli? Může mi technika Pomodoro opravdu pomoct zkrotit mou tendenci odkládat věci na neurčito? A co když budu mít pocit, že mám víc práce než času a nebudu schopný dodržet tempo? Taky jsem slyšel, že každý z nás má jinou míru soustředění a co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému. Jak to máte vy? Pomohla vám Pomodoro technika? Máte nějaké tipy nebo triky, jak ji efektivně zařadit do každodenního života? Těším se na vaše názory a zkušenosti!

179 slov
1.8 minut čtení
19. 4. 2024
Luboš Švec

Pomodoro může fakt pomoct, ale je to dost individuální. Když se ti nedaří začít, zkus na začátek zkrátit tu pracovní dobu. Třeba začni na 10 minutách, to už bys mohl zvládnout. Hlavní je, že ty krátký úseky práce tě nutí se soustředit a po pauze můžeš pokračovat s čerstvou hlavou. Zpočátku to může působit jako další stres, když máš pocit, že toho máš moc, ale jakmile se do toho dostaneš, tak to může ulehčit rozhodování, co dělat dál. Jestli nebudeš stíhat, klidně si udělej delší pauzu nebo prodluž tu pracovní dobu. Klíčový je najít si svůj rytmus. Někomu sedí Pomodoro víc, jinému míň, ale myslím, že stojí za to to zkusit. Pak můžeš časem upravovat podle sebe.

117 slov
1.2 minut čtení
18. 6. 2024
Kristýna Odehnalová