Succeed.cz/Fórum/Jak se zbavit rozptýlení při práci?

Jak se zbavit rozptýlení při práci?

Pracuji z domova už nějakou dobu a čím dál víc si uvědomuji, že se nedokážu soustředit. Špatně se mi udržuje pozornost, jakmile si otevřu počítač, hned mě něco zláká. Takže místo toho, abych se věnoval důležitém úkolům, ztrácím hodiny na sociálních sítích nebo v různých článcích o všem možném. Chci se zeptat, jak se vlastně zbavit toho rozptýlení? Zkoušel jsem pár technik, jako je nastavení časových bloků nebo mít svůj pracovní stůl bez zbytečností, ale stejně pořád končím u telefonu nebo u jiných věcí, které do práce nepatří. Myslím, že mi chybí nějaké konkrétní tipy nebo triky, jak na to. Kolik času byste doporučili věnovat práci bez přestávky a jak často si dávat pauzy? Zajímalo by mě také, jestli máte nějaké oblíbené pomůcky nebo aplikace, které vám pomáhají udržet se na správné cestě. Chtěl bych slyšet příběhy od těch, kteří se s tímto problémem potýkali a nakonec našli způsob, jak ho překonat. Jakou metodu jste použili a co vám nejvíce pomohlo? Každý tip by byl skvělý a určitě by mi to usnadnilo život. Díky moc!

175 slov
1.8 minut čtení
30. 7. 2024
Marie Balounová

Vím, jaké to je, když se člověk nemůže soustředit, to je peklo. Zkusil jsem už hodně triků a tady je pár věcí, co mi fakt pomohly. První věc je nastavit si pevný čas na práci – třeba hodinu a pak krátkou pauzu. Mně funguje 50 minut práce a 10 minut přestávka, během které si jdu třeba udělat kafe nebo si jen tak projdu byt. To mi pomáhá se resetovat.

Důležitý je taky mít jasně dané úkoly na den – napiš si seznam a plň to postupně. Když se na to dívám, tak mě to nutí se víc soustředit. Co se týče rozptýlení, doporučuji si telefon úplně vypnout nebo ho mít daleko. Mě pomáhá aplikace Forest, kde si zasadíš virtuální stromek a ten roste jen když nesaháš na telefon, fakt motivuje.