Succeed.cz/Fórum/Jak si udržet pozornost na nudnějších úkolech?

Jak si udržet pozornost na nudnějších úkolech?

Nedávno jsem se zamyslel nad tím, jak je pro mě obtížné soustředit se na některé úkoly, které jsou prostě nudné a nezajímavé. Mám na mysli ty momenty, kdy sedím u počítače a musím splnit něco, co mě vůbec nebaví, jako třeba vyplňování tabulek nebo čtení dlouhých textů. Přiznávám, že často ztrácím motivaci a mé myšlenky začnou bloudit k jiným věcem. Zkoušel jsem různé techniky, jako například Pomodoro, ale zdá se, že stále neumím udržet pozornost tak dlouho, jak bych chtěl. Jaké máte tipy na to, jak zvládnout nudné úkoly a přitom si zachovat soustředění? Zajímalo by mě, jestli máte nějaké osvědčené metody nebo triky, které vám pomáhají zůstat zaměřeni na práci i při monotónních činnostech. Taktéž bych rád věděl, zda vám pomáhá nějaká speciální hudba nebo pozadí při práci, nebo jestli dáváte přednost tichým prostorům bez rušení. Jak se vlastně motivujete k tomu, abyste překonali tu nechuť a prostě udělali to, co je potřeba? Jsem si jistý, že nejsem sám a rádi bychom se o tyto zkušenosti podělili s ostatními členy komunity.

172 slov
1.7 minut čtení
23. 12. 2022
Olga Dobešová

Nudné úkoly jsou fakt zabiják pozornosti. Zkouším si to občas zpestřit třeba tím, že si dám nějakou odměnu po splnění části úkolu. Třeba si dám kávu nebo jdu na chvíli ven, to mi docela pomáhá. Pomodoro jsem zkoušel taky, ale občas se mi nedaří dodržovat ty pauzy. Mně osobně pomáhá mít na pozadí nějakou instrumentální hudbu, aby to nebylo úplně ticho. Co se týče prostředí, tak mám radši klid, ale když je moc ticho, tak to začne být divný a soustředění jde do háje. Takže je to o hledání balancu. Vždycky si říkám, že ten úkol prostě musím udělat a pak si dám něco příjemného. Jakékoliv rozptýlení je většinou špatný, takže se snažím vypnout notifikace a tak. Zkrátka, hledat způsob, jak si to udělat snesitelnější i když je to nuda.

130 slov
1.3 minut čtení
11. 1. 2025
Bedřich Jirásek